V polovině listopadu má v Praze na Těšnově začít fungovat tzv. mikrodepo, sloužící k překládce zboží z dodávek do kontejnerů a poté na nákladní elektrokola, která je dále rozvezou do podniků v centru metropole. Jak stojí v tiskové zprávě magistrátu, cílem je snížit počet nákladních aut, která zajíždějí do historického jádra města. Plán vychází z koncepce tzv. city logistiky, kterou pro město vypracoval Institut plánování a rozvoje (IPR).
První mikrodepo by mělo fungovat ve zkušebním provozu, který město v příštím roce vyhodnotí. O jeho koordinace se postará společnost ekolo.cz. „Lokalita je dopravně dobře dostupná, jelikož se nachází pod pražskou magistrálou, má velké kapacity i skvělé napojení přímo do centra města. Dnes je plocha v pronájmu, který bude koncem měsíce končit," zdůvodnil primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) výběr lokality. Náměstek Petr Hlaváček (za TOP 09) dodal, že město nyní jedná s dopravními společnostmi.
Studii logistiky radní schválili v červnu. Kromě sítě mikrodep navrhla například vytvoření většího množství parkovacích míst v centru vyhrazených pro zásobování, aby se zamezilo parkování na chodnících. Město chce podle studie také podpořit instalaci tzv. balíkomatů a v Malešicích by měla vzniknout železniční vlečka k přepravě komunálního odpadu do spalovny. Napojení na železnici by podle studie mělo město podporovat i v případě budování nových logistických a výrobních areálů a zachována by měla být také překladiště na lodní dopravu v centru metropole.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.