neděle 20. září 2020 Oleg

Praha vyzkouší čtyřpólové nabíjení elektrobusů. Budou se nabíjet v zastávkách

Pražští radní na včerejším jednání projednávali mimo jiné elektrifikaci autobusové linky 134 formou tzv. čtyřpólového nabíjení. Vytížená linka, která pravidelně vozí cestující mezi Podolskou vodárnou a Dvorci, se tak stane vůbec první linkou se čtyřpólovým nabíjením.

Snížení škodlivých emisí a hluku v ulicích

Podle pražského primátora Zdeňka Hřiba jde o moderní, ekologickou a komfortní formu cestování. „Hlavní výhodou této technologie je snížení škodlivých emisí z provozu dieselových vozidel v městské dopravě a také snížení hlučnosti v ulicích a na trasách linek,“ dodal Hřib s tím, že data z pilotního provozu bude možné využít pro další optimalizaci a plánování dopravy v Praze.

Na projektu se budou po zpracování předprojektové přípravy společně s OICT podílet Dopravní podnik hl. m. Prahy a Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID). Předpokládané náklady činí necelých 2,5 milionu korun. Testovací provoz by mohl začít v první polovině roku 2022.

Další krok k ekologičtější dopravě

Zavedení čtyřpólového nabíjení elektrobusů je dalším krokem směrem k ekologičtější a udržitelnější veřejné dopravě v metropoli „Autobusy v Praze spotřebují během jednoho roku přibližně třicet milionů litrů nafty. I díky čtyřpólovému nabíjení elektrobusů budeme moci toto číslo nadále aktivně snižovat. Slíbili jsme to Pražanům v Klimatickém závazku. Technologie čtyřpólového dobíjení umožní autobusy nabíjet i na zastávkách a zvýší jejich celkovou flexibilitu v provozu. Další výhodou je, že je ekonomicky prospěšná také možnost využívat jako zdroj energie už existující vlastní trakční síť,“ vysvětlil Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.

Vyšší je poříizovací cena a dobíjecí infrastruktury

Jediným úskalím je podle generálního ředitele OICT, společnosti, která projekt elektrifikace linky formou čtyřpólového nabíjení pro Prahu připraví, pořizovací cena elektrobusů a dobíjecí infrastruktury. Oproti klasickému naftovému autobusu je vyšší, ale naopak náklady na provoz připadají přibližně na desetinu oproti klasickým autobusům. Stejná technologie se pak využívá v dalších evropských městech ve Velké Británii, Francii, Dánsku či Norsku.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo0 čtenářů

Autoři | Foto facebook.com

Štítky elektrobus, Praha, doprava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.