úterý 4. srpna 2020 Dominik

VIZUALIZACE: Z Podbaby do Bohnic přes řeku za sedm minut. Lanovka je schválená

Dva a půl kilometru dlouhá lanovka do pěti let propojí Prahu 6, Troju a Prahu 8. Investiční záměr stavby včera schválilo pražské zastupitelstvo. Celkové náklady se odhadují na 1,5 miliardy korun. Jízda z Podbaby do Bohnic se stometrovým převýšením přes řeku bude trvat sedm minut.

Šest tisíc osob za minutu

Na trase lanové dráhy budou dvě koncové a jedna mezilehlá stanice. Lanovka spojí stávající zastávku tramvají, autobusů a železnice v Podbabě se sídlištěm Bohnice přes lokalitu Podhoří v městské části Praha – Troja. Dojde tak ke spojení Prahy 6 a Prahy 8, zároveň půjde i o dopravní obsluhu rekreační zóny v oblasti pravého břehu Vltavy, a také areálu ZOO Praha.

Před zadáním projektu osloví Dopravní podnik hl. m. Prahy jako investor potenciální dodavatele lanové dráhy za účelem tržních konzultací pro získání zpětné vazby a eliminaci rizik, které mohou vzniknout během projektové přípravy. V této fázi bude rovněž upřesněna metoda, jakou bude vybráno architektonické řešení stanic lanové dráhy a designové řešení kabin a podpěr. Následně bude vypsána veřejná zakázka ve stupni upřesněném na základě tržních konzultací.

„Plně bezbariérový dopravní systém předpokládá kabiny o kapacitě 35 cestujících, které pojedou v intervalu 1 minuty. Přepravní kapacita bude nastavena na 2 tisíce osob za hodinu v jednom směru, což odpovídá jedné lince tramvajové v intervalu 4 minuty. Technicky bude možné přepravit až 6 tisíc osob za hodinu,“ popsal mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Nejdřív lanovka, pak tramvaj

Vedení města podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra plánuje postavit nový most přes Vltavu a také skoro kilometrový ražený tunel ve skále nahoru do Bohnic, aby mohla vzniknout tramvajová trať. „Lanovku postavíme Pražanům už do pěti let. Je to další krok k lepší a modernější MHD. Inspirovali jsme se třeba lanovkou v německém Koblenz, portugalském Portu nebo ve francouzském Brestu. Lanovka odveze stejné množství lidí jako jedna páteřní tramvajová linka, bude čtyřikrát levnější a po dokončení tramvajové trati zůstane jako alternativa. Jsem moc rád, že důležitosti tohoto spojení rozumí také zastupitelstvo,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Po spojení je v místě už teď vysoká poptávka. Bohnické sídliště obývá 25 tisíc lidí, v Dejvicích a Bubenči jsou desetitisíce vysokoškoláků, divadla, kina, obchody a kanceláře, v Troji ZOO a Trojská kotlina, kterou lidé hojně navštěvují ve volném čase.

„Když se dnes potřebujete dostat ze zastávky Krakov na sídlišti Bohnice na Vítězné náměstí v Praze 6, musíte autobusem do Kobylis, odtud metrem na Vltavskou a pak tramvají. Nebo z Kobylis metrem do centra s přestupem na Muzeu a pak zase nahoru Áčkem na Dejvickou. Obě varianty zaberou 40 minut. Lanovkou zkrátíme cestu na 15 minut s cestou k jejím zastávkám. Pražané také nebudou muset zbytečně jezdit přes vytížené centrum,“ doplnil Adam Scheinherr.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo0 čtenářů

Autoři | Foto MHMP

Štítky doprava, lanovka, Podbaba, Bohnice, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.