Počet aut v Praze se opět zvýšil. Nejvytíženější komunikací je Barrandovský most

Autoři | Foto pixabay.com

V Praze loni přibylo 36.090 aut a jejich počet se zvýšil na 1 140 482 motorových vozidel. Většinu z toho tvoří osobní auta. Zvýšil se rovněž počet kilometrů, které řidiči po městě najezdili. Nejvytíženější komunikací byl stejně jako předloni Barrandovský most. Vyplývá to z dopravní ročenky Technické správy komunikací (TSK). Na území Prahy je 4047 kilometrů komunikací, z nichž je 2327 ve správě TSK, zbylé mají ostatní vlastníci, a na nich je 607 mostů a 13 tunelů.

911 tisíc aut je osobních

Z celkového počtu vozidel registrovaných v hlavním městě je 911 844 osobních aut. Pro srovnání, v roce 2018 evidovaly úřady 882 717 osobáků a o rok dříve 844 613. Na území Prahy loni řidiči najezdili 23 356 milionu kilometrů, což je o asi 300 tisíc meziročně více. Z toho najezdili většinu řidiči osobních aut, a to přes 21 milionů kilometrů.

Oproti roku 2018 se zvýšil počet aut zajíždějících a odjíždějících z centra města, a to o asi 8000 na 525.000 aut denně a většinu tvořily rovněž osobní vozy. Mimo centrum pak počet aut vzrostl o 19 tisíc na 689 tisíc aut denně. Také tady tvoří většinu osobáky.

Ranní špička se odehrává mezi osmou a devátou a odpoledne doprava kulminuje mezi čtvrtou a pátou. Zhruba dvě třetiny jízd pak řidiči uskuteční mezi šestou ranní a šestou večerní. Po sedmé večerní začíná podle dokumentu počet aut prudce a víceméně rovnoměrně klesat až do půlnoci. Nejvytíženějším dnem byly pátky a měsícem duben.

Nejvytíženější komunikací je Barrandovský most

Nejvytíženější komunikací byl stejně jako předloni Barrandovský most, po kterém denně projede 143 tisíc aut, což je asi o tisícovku meziročně méně. Druhou nejvytíženější je Strakonická ulice v úseku mezi Dobříšskou a Barrandovským mostem a třetí Jižní spojka od ulice 5. května po Vídeňskou.

Barrandovský most je zároveň nejvytíženějším mostem přes Vltavu. Následuje Hlávkův a most Barikádníků. Nejvytíženějším tunelem je Dejvický tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka a projede jím 94 tisíc aut denně. V první pětce nejvytíženějších tunelů jsou i zbylé úseky Blanky, a to Brusnický a Bubenečský tunel.

V autě sedí průměrně 1,3 osoby

Nejvytíženější běžnou křižovatkou je křížení Černokostelecké s Průmyslovou s 69 tisíci aut denně a takzvanou mimoúrovňovou křižovatka 5. května a Jižní spojky, kudy projede 210 tisíc aut denně.

Oproti uplynulým rokům se nezměnila obsazenost v automobilech. Ta se drží na 1,3 člověka na jedno vozidlo. Pro srovnání v roce 1990 to bylo 1,57 a v roce 2000 pak 1,37 osob na vůz.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky auta, počet, doprava, Praha, Barrandovský most, Technická správa komunikací hl. m. Prahy, automobil, tunel, Bubenečský tunel, Jižní spojka

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.