sobota 11. července 2020 Olga

Počet aut v Praze se opět zvýšil. Nejvytíženější komunikací je Barrandovský most

V Praze loni přibylo 36.090 aut a jejich počet se zvýšil na 1 140 482 motorových vozidel. Většinu z toho tvoří osobní auta. Zvýšil se rovněž počet kilometrů, které řidiči po městě najezdili. Nejvytíženější komunikací byl stejně jako předloni Barrandovský most. Vyplývá to z dopravní ročenky Technické správy komunikací (TSK). Na území Prahy je 4047 kilometrů komunikací, z nichž je 2327 ve správě TSK, zbylé mají ostatní vlastníci, a na nich je 607 mostů a 13 tunelů.

911 tisíc aut je osobních

Z celkového počtu vozidel registrovaných v hlavním městě je 911 844 osobních aut. Pro srovnání, v roce 2018 evidovaly úřady 882 717 osobáků a o rok dříve 844 613. Na území Prahy loni řidiči najezdili 23 356 milionu kilometrů, což je o asi 300 tisíc meziročně více. Z toho najezdili většinu řidiči osobních aut, a to přes 21 milionů kilometrů.

Oproti roku 2018 se zvýšil počet aut zajíždějících a odjíždějících z centra města, a to o asi 8000 na 525.000 aut denně a většinu tvořily rovněž osobní vozy. Mimo centrum pak počet aut vzrostl o 19 tisíc na 689 tisíc aut denně. Také tady tvoří většinu osobáky.

Ranní špička se odehrává mezi osmou a devátou a odpoledne doprava kulminuje mezi čtvrtou a pátou. Zhruba dvě třetiny jízd pak řidiči uskuteční mezi šestou ranní a šestou večerní. Po sedmé večerní začíná podle dokumentu počet aut prudce a víceméně rovnoměrně klesat až do půlnoci. Nejvytíženějším dnem byly pátky a měsícem duben.

Nejvytíženější komunikací je Barrandovský most

Nejvytíženější komunikací byl stejně jako předloni Barrandovský most, po kterém denně projede 143 tisíc aut, což je asi o tisícovku meziročně méně. Druhou nejvytíženější je Strakonická ulice v úseku mezi Dobříšskou a Barrandovským mostem a třetí Jižní spojka od ulice 5. května po Vídeňskou.

Barrandovský most je zároveň nejvytíženějším mostem přes Vltavu. Následuje Hlávkův a most Barikádníků. Nejvytíženějším tunelem je Dejvický tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka a projede jím 94 tisíc aut denně. V první pětce nejvytíženějších tunelů jsou i zbylé úseky Blanky, a to Brusnický a Bubenečský tunel.

V autě sedí průměrně 1,3 osoby

Nejvytíženější běžnou křižovatkou je křížení Černokostelecké s Průmyslovou s 69 tisíci aut denně a takzvanou mimoúrovňovou křižovatka 5. května a Jižní spojky, kudy projede 210 tisíc aut denně.

Oproti uplynulým rokům se nezměnila obsazenost v automobilech. Ta se drží na 1,3 člověka na jedno vozidlo. Pro srovnání v roce 1990 to bylo 1,57 a v roce 2000 pak 1,37 osob na vůz.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky auta, počet, doprava, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.