Začala stavba tramvajové trati do Malešic, potrvá do roku 2027

Autoři | Foto DPP, Petr Hejna

V Počernické ulici v Praze 10 dnes začala hlavní část stavby tramvajové trati, která povede od Vinohradské na malešické sídliště. Vyjde na 1,48 miliardy korun bez DPH a pro pražský dopravní podnik ji udělá sdružení firem Subterra, OHLA ŽS a Pragis. Stavbu dnes na místě zahájili zástupci vedení Prahy, DPP a dodavatelských firem. Práce potrvají do konce roku 2027, delší harmonogram je dán nutností přeložek a rekonstrukcí dvou páteřních vodovodů, které zásobují metropoli z vodního zdroje Káraný.

„Přivedeme sem pohodlnou, kapacitní, udržitelnou městskou hromadnou dopravu," řekl dnes náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Koleje na malešické sídliště budou dlouhé 2,3 kilometru a povedou středem Počernické ulice od trati ve Vinohradské ulici do nového obratiště u zastávky Sídliště Malešice. Na trati DPP plánuje šest zastávek s pracovními názvy Hagibor, Na Palouku, Hostýnská, Plaňanská, Tuchorazská a Sídliště Malešice. Na 85 procent nákladů získal DPP evropskou dotaci.

Přípravné práce v Počernické začaly už v polovině července, kdy stavební firmy začaly v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Na Palouku a Nad Úžlabinou budovat dočasné vozovky a ve středním pásu provizorní parkovací místa. V tomto úseku bude všechna doprava od soboty 16. srpna převedena do pásu směrem k Vinohradské, v opačném směru začnou práce na přeložkách kanalizace a od poloviny září i na Káranských vodovodech.

Druhé staveniště s obdobným režimem vznikne od 5. září u křižovatky Počernické a Dřevčické ulice, kde po vybudování dočasných komunikací pro převedení dopravy začnou 22. září dělníci pracovat na přeložkách horkovodů a kanalizace. Práce v obou úsecích potrvají do jara příštího roku, zároveň začne ve středovém pásu vznikat tramvajová trať. Její dokončení v celé délce spolu s položením nových povrchů vozovek a sadovými úpravami se pak uskuteční v posledním roce stavebních prací po dokončení inženýrských sítí. V Počernické zůstane zachováno stávající stromořadí, až 25 stromů přibude.

Nová trať má podle zástupců města a DPP znamenat lepší dopravní obsluhu malešického sídliště, kterou nyní zajišťují autobusy. V budoucnu budou na trati jezdit dvě linky, které zajistí přímé spojení nejen na Vinohrady a na Žižkov, ale až na Karlovo náměstí či k hlavnímu nádraží. Autobusová doprava v Počernické ulici zůstane ve směrech, kterými tramvaje přímo nepojedou, tedy na Florenc a do Strašnic. Automobilová doprava v ulici se podle DPP nezmění, protože se stavbou trati se počítalo a v předstihu pro ni vznikl středový pás.

V Praze v posledních letech vznikají nové tramvajové tratě, další jsou v přípravě. Loni DPP dokončil prodloužení trati na Pankrác, předloni zahájil provoz tratí z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Podnik také buduje koleje v horní části Václavského náměstí a magistrát staví Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5, po kterém budou rovněž jezdit tramvaje. V budoucnu na něj navážou koleje vedoucí Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. V pokročilé fázi přípravy jsou tratě přes areál Nákladového nádraží Žižkov, z Libuše na Nové Dvory nebo z Malovanky na Strahov.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, MHD, správa, stavby, tramvaje, Praha, evropské fondy, FOTO, AUDIO

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.