Počasí dnes2 °C, zítra0,2 °C
Pátek 21. února 2025  |  Svátek má Lenka
Bez reklam

Středočeský kraj a Praha vypsaly tendr na provoz vlaků za 142 miliard korun

Autoři | Foto PID

Středočeský kraj a Praha vypsaly tendr na třicetiletý provoz elektrických vlaků v systému Pražské integrované dopravy (PID) od prosince 2029, kdy skončí smlouva s Českými drahami (ČD). Zadavatelé předpokládají, že zakázka bude mít hodnotu téměř 142 miliard korun. Jediným hodnotícím kritériem nabídek bude jejich cena. Vyplývá to z oznámení ve Věstníku veřejných zakázek, na které upozornil server Zdopravy.cz. Termín pro podání nabídek je do 19. května.

"Předmět veřejné zakázky bude plněn na základě smluv uzavřených jednotlivými zadavateli s dodavatelem, který předloží ekonomicky nejvýhodnější nabídku," píše se ve věstníku. Vybraný dopravce podle dřívějších informací pořídí nové elektrické velkokapacitní vlaky označované jako EMU 400. Rizika a přínosy spojené s vývojem výnosů ze zakázky podle oznámení ve věstníku plně ponese Středočeský kraj a Praha.

Vypsání tendru, který server Zdopravy označuje jako drážní zakázku století, schválilo v polovině prosince zastupitelstvo Prahy. Před nimi s tím souhlasili radní Středočeského kraje. Trvání soutěže tehdy zadavatelé odhadovali na 11 až 13 měsíců. Tendr tak má proti původním předpokladům zpoždění, středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN) loni v květnu předpokládal vypsání soutěže na říjen 2024 a stanovení vítěze tendru letos v červnu.

Nové vlaky mají nabídnout vyšší kapacitu i komfort pro cestující. Pořizovaných vozidel má být podle prosincových informací nejprve 60 s možností pořízení dalších šesti kvůli vyšší poptávce cestujících. Za třicetileté trvání kontraktu pak zakázka počítá i s možností nákupu dalších až 67 vozidel. Smlouva by měla zahrnovat i plánovaná rozšíření železniční sítě o linku na pražské letiště a další tratě.

České dráhy loni koncem listopadu oznámily, že musely zrušit svůj tendr za 42 miliard korun na nákup vlaků, který zadaly kvůli účasti v plánované soutěži o dopravce pro PID. Podle státního dopravce bylo důvodem to, že hlavní město stále nespecifikovalo požadavky na pořizované vlaky. Ředitel organizátora pražské dopravy ROPID Petr Tomčík to tehdy popřel a uvedl, že důvodem zrušení tendru drah bylo naopak to, že technické specifikace vlaků zveřejněné byly a soutěž ČD jim neodpovídala.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky ČR, železnice, správa, Praha, Středočeský

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Středočeský kraj a Praha vypsaly tendr na provoz vlaků za 142 miliard korun  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.