Dokončení nového mostu spojujícího zlíchovské a podolské nábřeží se odkládá. Stavba, která měla být původně uvedena do provozu již letos, bude dokončena až v lednu 2026. Náklady navíc vzrostou z plánovaných 972 milionů na více než jednu miliardu korun. Hlavním důvodem zdržení jsou složité geologické podmínky v korytě Vltavy.
Most, který bude v budoucnu sloužit pro městskou dopravu, cyklistům a chodcům, se o 28 milionů korun prodražil zejména kvůli nečekaným překážkám, které pro stavbu představují geologické podmínky na dně Vltavy.V současnosti je most dokončen ze dvou třetin, chybí však jeho prostřední část.
Stavba, pracovně označovaná jako Dvorecký most, původně měla vést na Dvorce s napojením na Jeremenkovu ulici. V průběhu let však došlo ke změně plánů a most byl posunut blíže k centru města. Jeho vyústění v Praze 4 se nyní nachází v blízkosti Žlutých lázní.
Otázka oficiálního pojmenování mostu vyvolala rozsáhlou veřejnou i politickou debatu. Podle radního Tomáše Hrdinky (ANO 2011), který je členem Místopisné komise Rady hlavního města Prahy, by měl most nakonec zachovat své pracovní označení.
Úterý, 27. srpna 2024, 17:00
Z Velké Chuchle v pondělí vyplula speciální loď, která přepravila na staveniště Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a Prahou 5 poslední a největší že čtyř ocelových konstrukcí určených k betonáži části stavby klenoucí se nad řekou. U mostu už jsou hotové...
„Pracovní pojmenování mostu Dvorecký by nakonec mělo mostu zůstat. Shodla se na tom na svém lednovém zasedání Místopisná komise Rady hlavního města Prahy, která je poradním orgánem Rady v otázkách názvosloví," uvedl Hrdinka. Komise podle něj upřednosťune geografická pojmenování před těmi, které se váží k historickým postavám, jejichž význam se může s postupem času měnit.
Pokud by Rada toto doporučení nevzala v potaz, je podle stejného usnesení možné most pojmenovat po Anežce České.
Myšlenka přemostění v této lokalitě není nová. Monumentální most mezi Zlíchovem a Braníkem byl navrhován již v letech 1939–1942. Podle jednoho z tehdejších návrhů měl být most patrový – s dálničním okruhem, místními komunikacemi a cyklostezkami na horní úrovni, zatímco dolní patro mělo sloužit železnici, městské rychlodráze a chodcům. Tyto protektorátní plány se však nikdy neuskutečnily a jejich funkci později částečně převzaly Branický a Barrandovský most.
Středa, 3. dubna 2024, 16:00
Pražský magistrát dá Galerii hlavního města Prahy 34 milionů korun na dvě umělecká díla, která vzniknou ve vestibulu stanice pražského metra Florenc a pod nově vznikajícím Dvoreckým mostem mezi Prahou 4 a Prahou 5. Přidělení peněz schválili radní...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.