Po třech letech rekonstrukcí a s nimi spojených uzavírek se řidičům otevřelo všech osm pruhů pražského Barrandovského mostu. Přestože je rekonstrukce hotová o rok dříve, celkové náklady se vyšplhaly na dvojnásobek původní ceny. Most by měl bez dalších rekonstrukcí vydržet půl století.
Barrandovský most se v neděli 24. listopadu znovu po třech letech omezení otevřel řidičům. Opravený most dnes symbolicky otevřeli přední zástupci města a pražské firmy Technická správa komunikací (TSK). Slavnostní přestřihnutí pásky proběhlo již za neomezeného provozu.
Celá rekonstrukce Barrandovského mostu byla rozdělena do čtyř etap, které probíhaly od roku 2020. Nejprve prošly opravami pilíře a poté jednotlivé části mostu. Pro lepší pevnost a odolnost byl využit vysokopevnostní beton UHPC. Nic z toho však nebylo zdaleka zadarmo, vzhledem k nejrůznějším okolnostem se celkové náklady na rekonstrukci vyšplahly na dvojnásobek původní odhadované ceny. Dle náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti) bylo však největší prioritou rychlé zhotovení rekonstrukce a ne nejnižsí cena.
Hřib při slavnostním otevření také zdůrazňoval, že se rekonstrukce podařila dotáhnout o rok dříve, než bylo původně plánováno. To se povedlo díky sloučení třetí a čtvrté etapy oprav. „Hotovo! Kompletně rekonstruovaný Barrandovský most předáváme řidičům o rok dříve, než jsme původně plánovali. Přestože uzavírky spojené s rekonstrukcemi silnic politické body nepřinášejí, my jsme měli odvahu do toho jít a celou tuto extrémně náročnou opravu jsme zvládli s předstihem. Most je nyní jako nový, je zpevněný ultravysokopevnostním betonem, takže bude sloužit všem 150 tisícům řidičů, kteří po něm každý den projedou, další desítky let. Děkuji všem, kteří se na jeho rekonstrukci podíleli, za jejich práci a také řidičům za jejich trpělivost a ohleduplnost při nezbytné uzavírce.“
Primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda (ODS) však na rozdíl od svého náměstka apeloval na nutnost komunikace dvojnásobného zvýšení výdajů. Pražané mají dle něj právo na to mít srozumitelně podanou informaci o tak výrazném prodražení. Zároveň dodal, že stejně jako v dalších velkých městech je doprava v Praze prioritou. „V každém velkém městě je doprava jednou z klíčových priorit. V Praze máme hodně problémů, které je nutné řešit. Jedním z nich byla a je i rekonstrukce Barrandovského mostu. Pevně věřím, že provoz bude nyní bez problémů a komfort řidičů se opět zlepší,“
Barrandovský most byl postaven v 80. letech minulého století a potýkal se tak nutně s řadou problémů. Na jeho rekonstrukci se do velké míry podílely také technologie, kdy na základě matematických modelů a simulací byly postaveny možné návrhy změn ve vedení dopravy a podobně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.