Ubývá denního světla a za šera teď dochází čím dál častěji ke srážkám aut s chodci. Reflexní prvky přitom zvyšují viditelnost chodců až na třikrát větší vzdálenost než bílé oblečení, což dává řidičům potřebný čas na reakci.
Každý den jsou chodci a cyklisté vystaveni nebezpečí na silnicích, zejména kvůli své omezené viditelnosti. Zatímco automobily a motocykly mají povinnost mít zapnutá světla, chodci tuto možnost nemají a musí se spoléhat na vhodný výběr oblečení a doplňků. V silničním provozu jsou chodci tím nejslabším článkem a proti rychle se pohybujícím vozidlům mají velmi malou šanci. Nedostatečná viditelnost chodců je jednou z hlavních příčin dopravních nehod, jejichž následky jsou pro chodce a cyklisty často tragické.
Pravidlo „vidět a být viděn“ má klíčový význam pro bezpečnost všech účastníků silničního provozu, obzvlášť za snížené viditelnosti. Řidiči se při nehodách shodují, že chodce často vidí až příliš pozdě, nebo dokonce vůbec ne. Vhodně zvolené barvy oblečení, fluorescenční a reflexní prvky dokážou tento problém výrazně zlepšit. Jasné barvy jako žlutá, zelená a oranžová zvyšují viditelnost během dne a při stmívání, a reflexní materiály dokážou ve tmě odrazit světlo až na vzdálenost 200 metrů, což dává řidiči dostatek času na reakci.
Reflexní materiály mají obrovský význam hlavně za tmy. „Reflexní materiál je v noci vidět na 3x větší vzdálenost než bílé oblečení," připomněla na policejním webu mluvčí policie Martina Johnová. Reflexní materiál je vidět dokonce na více než desetinásobek vzdálenosti oproti tmavě modrému oblečení. Fluorescenční materiály fungují nejlépe za denního světla a za soumraku, ale ve tmě svou funkčnost ztrácejí, proto je ideální kombinovat je s reflexními prvky. Pouze s těmito materiály mají chodci a cyklisté možnost včas upozornit řidiče na svou přítomnost a významně tak zvýšit svou bezpečnost.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.