Skončila rekonstrukce pražského Branického mostu. Vlaky po něm dnes vpodvečer začnou jezdit i po nové, druhé koleji. Provoz po jedné koleji zde byl obnoven v červenci. Dvoukolejný provoz zahájila Správa železnic i v navazujícím úseku přes Krč na zrekonstruovanou zastávku Praha-Kačerov. Stavba stála téměř 2,64 miliardy korun, 85 procent nákladů pokryly evropské fondy, zbytek financoval Státní fond dopravní infrastruktury.
Ve čtvrtek 17. října provedla Správa železnic zátěžový test Branického mostu. „Únosnost nově vybudovaných mostních konstrukcí prověřila dvě historická vozidla, a to motorová lokomotiva Sergej a parní Šlechtična," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Testy podle něj prokázaly, že vlaky mohou naplno využívat obě koleje a návazný úsek po novou odbočku na Spořilov.
Čtvrtek, 17. října 2024, 19:00
Konstrukci pražského Branického mostu dnes prověřily dvě historické lokomotivy, které dohromady váží zhruba 280 tun. Správa železnic most od ledna rozšiřuje na dvojkolejný, po první zrekonstruované koleji se jezdí od července, druhá dobudovaná...
Přidaná kolej má zvýšit kapacitu pražského železničního uzlu. Trať nebudou využívat pouze nákladní dopravci, ale umožní také zavedení nových linek městské a příměstské železniční dopravy. Při odklonu vlaků kvůli chystané rekonstrukci Výtoňského mostu bude Branický most sloužit i dálkovým vlakům na trase z Plzně na pražské hlavní nádraží.
Projekt spolu s vybudováním druhé koleje na osmikilometrovém úseku zahrnoval novou odbočku na Spořilov, sanaci Branického mostu, výměnu mostu přes Údolní ulici a rekonstrukci zastávky Kačerov, kde vzniklo nové ostrovní nástupiště, které zjednoduší přestup zejména na metro. Nová zastávka má nyní 230 metrů dlouhé oboustranné nástupiště se zastřešením a novou přístupovou lávkou s výtahem. Traťová rychlost se v modernizovaném úseku zvýšila na až 100 kilometrů v hodině. Rekonstrukci provedlo konsorcium firem Metrostav TBR, Porr, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.
Provoz na Branickém mostě se kvůli rekonstrukci přerušil 10. ledna, uzavřený byl i pro pěší. Výluka začala s tříměsíčním zpožděním oproti původnímu plánu, podle kterého se měl most uzavřít loni 20. října a znovu otevřít v dubnu.
Branický most byl postaven v polovině 20. století a provoz na něm začal v roce 1964. Jeho lidový název "most Inteligence" je odvozený od toho, že na jeho stavbě pracovala řada vzdělaných lidí přinucených komunistickým režimem nastoupit do dělnických a pomocných profesí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.