Počasí dnes12 °C, zítra13 °C
Středa 2. října 2024  |  Svátek má Olívie / Oliver
Bez reklam

V pražské dopravě se cítí v nebezpečí čtyřicet procent obyvatel. Ukázal to průzkum

Dvě pětiny obyvatel Prahy zažívají v místní dopravě pocit nebezpečí, zatímco zcela bezpečně se cítí jen sedm procent lidí. Mezi evropskými metropolemi tak hlavní město Česka skončilo v dopravní bezpečnosti mezi nejhoršími, obsadilo 27. místo z 32. Nejlépe dopadl Tallinn, kde se na silnicích necítí bezpečně 12 procent lidí. Naopak v Aténách, které se umístily na konci žebříčku, si v nebezpečí připadá 68 procent obyvatel. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Cyclomedia, která se specializuje na digitální vizualizaci veřejného prostoru.

Výsledky průzkumu ukazují, že Praha patří mezi evropské metropole s velmi nízkým pocitem dopravní bezpečnosti. Jedním z hlavních problémů je vysoká míra automobilizace, která je například proti Vídni či Berlínu dvojnásobná," uvedl pražský koordinátor organizace BESIP Oldřich Kassl. Aut v Praze podle něj loni přibylo téměř 44 tisíc na více než 1,3 milionu a počet kilometrů, které na území města najezdila, se meziročně zvýšil o více než 355 tisíc kilometrů na 23,17 milionu.

Rostoucí automobilizace vytváří značný tlak na dopravní infrastrukturu a zvyšuje riziko nehod. Pokud chceme zlepšit vnímání bezpečnosti v našem městě, musíme se zaměřit nejen na zlepšení dopravní infrastruktury, ale i na změnu postojů a chování všech účastníků silničního provozu," dodal Kassl.

Z průzkumu vyplynulo, že podle 55 procent Pražanů by ke snížení nehodovosti a zajištění bezpečnosti na silnicích přispělo lepší oddělení jednotlivých druhů dopravy, jako jsou jízdní pruhy pro cyklisty, autobusy a tramvaje. Podle 42 procent by se město mělo zaměřit také na jasnější značení křižovatek a zhruba dvě pětiny volají i po lepším značení silnic, včetně čar a značek přednosti v jízdě. Devětadvacet procent občanů navrhuje zlepšení cyklotras a 19 procent snížení rychlostních limitů a lepší osvětlení na silnicích.

S plošným snížením maximální povolené rychlosti na 30 kilometrů v hodině dotázaní v průzkumu většinou nesouhlasili, proti bylo 60 procent Pražanů. V tomto ohledu Praha skončila v porovnání s dalšími městy Evropy na konci hodnocení, uvedli autoři průzkumu.

Kvůli požadavku plošně snížit rychlost na 30 km/h aktivisté uspořádali v Praze několik protestních pochodů. Loni jich byly téměř dvě desítky a většinou se konaly na magistrále. Podle aktivistů má omezení rychlosti snížit emise a zvýšit bezpečnost v ulicích. Zástupci vedení Prahy argumentaci odmítli s tím, že se nebrání omezení rychlosti v rezidenčních oblastech.

Už samotný nájezd téměř 300 tisíc vozidel denně do hlavního města Prahy vytváří dostatečný tlak na snížení průjezdnosti na již tak přetížených komunikacích. Denně vznikají dopravní zácpy a v samotném centru města se vozidla často pohybují rychlostmi výrazně pod 30 km/h, a to i bez jakýchkoli omezení," uvedl k tématu v průzkumu Kassl.

Průzkumu společnosti Cyclomedia se v červnu zúčastnilo téměř 12 tisíc obyvatel 32 hlavních evropských měst. V Praze bylo dotázáno 309 lidí.

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři

Štítky Evropa, automobilová, bezpečnost, Praha, doprava, průzkum

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

V pražské dopravě se cítí v nebezpečí čtyřicet procent obyvatel. Ukázal to průzkum  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.