Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce a elektrizace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí. Stavební práce mají začít v závěru roku 2025 a podle SŽ umožní vedení přímých elektrických vlaků z Vídně přes Gmünd až do Prahy.
Součástí investice je vybudování moderních nástupišť ve všech stanicích a zastávkách. Traťová rychlost se zvýší na 120 kilometrů v hodině. Vybraná firma bude pracovat tři roky.
„Zmiňovaný jihočeský úsek vznikl v dobách monarchie jako součást druhého železničního spojení Vídně s Prahou. Dnes jej využívají také přímé spoje mezi oběma metropolemi, v Českých Velenicích a ve Veselí nad Lužnicí však musí docházet k výměně lokomotiv. Tato nutnost po dokončení stavby v závěru roku 2028 odpadne,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.
Hlavním cílem projektu je rekonstrukce a elektrizace 55 kilometrů dlouhého úseku.
„Přestavbou projdou stanice Nová Ves nad Lužnicí, Suchdol nad Lužnicí, Majdalena, Třeboň a Lomnice nad Lužnicí a také všechny zastávky. Moderní nástupiště umožní pohodlný nástup do vlaků, celá trať se upraví pro rychlost 120 km/h. Tím dojde ke zkrácení jízdních dob. Z hlediska bezpečnosti bude důležitá náhrada stávajícího přejezdu u Suchdola nad Lužnicí silničním nadjezdem,“ dodala Eberl Friebová.
Z Prahy do Vídně rychleji, pohodlněji a bezpečněji. ????️
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) March 12, 2024
Cestování mezi oběma metropolemi přes jižní Čechy nyní zpomaluje výměna lokomotiv kvůli 55kilometrovému úseku mezi Českými Velenicemi a Veselí nad Lužnicí. Díky celkové rekonstrukci a elektrizaci trati tato nutnost zmizí a… pic.twitter.com/RBSerUaqGX
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla 252 milionů korun. Nejlepší nabídku podle SŽ podaly společnosti SUDOP PRAHA a SUDOP EU, a to ve výši téměř 239 milionů korun. Společně vypracují dokumentaci pro stavební povolení a projektovou dokumentaci pro provádění stavby.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.