Pražská městská firma Technická správa komunikací loni dala do oprav silnic asi 1,7 miliardy korun, do nových investic pak vložila asi 1,5 miliardy. Dalších zhruba 1,5 miliardy korun šlo na zimní a letní údržbu silniční sítě. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Firma, jejímž jediným vlastníkem je hlavní město, hospodařila se ziskem 5,7 milionu korun, o rok dříve to bylo 3,1 milionu korun.
TSK se podle zprávy stará o majetek v účetní hodnotě 95 miliard korun a ke konci loňského roku měla 483 zaměstnanců. Zajišťuje opravu a údržbu pražských silnic o délce 2342 kilometrů, 615 mostních objektů a 11 tunelů. Stará se také o stromořadí a další uliční zeleň a na starosti má i systém zón placeného stání a síť P+R parkovišť.
Největší loni zahájenou rekonstrukcí byla první část opravy Barrandovského mostu, která letos pokračuje a bude trvat do roku 2025. Před tím TSK nechala rozšířit sjízdnou rampu z mostu směrem na Modřany a první části prací předcházelo také rozšíření Strakonické, které umožnilo vytvoření vyhrazeného pruhu pro MHD. Dokument dále zmiňuje také například rozšíření mostu Závodu Míru na Zbraslavi.
Z dalších investice zpráva zmiňuje podpis smlouvy na rekonstrukci Libeňského soumostí, u které začaly přípravné práce. Město také nechalo upravit Smetanovo nábřeží, kde nechalo vysadit nové stromy, rozšířit chodníky a přemístit tramvajové zastávky. TSK rovněž zahájila rekonstrukce křižovatky Poděbradská – Průmyslová – Kbelská, která by měla odstranit úzké hrdlo na přetíženém průmyslovém polookruhu.
Firma se věnovala i mostům, například u Mánesova mostu provedla kompletní diagnostiku a připravila plán údržby do doby, než bude připravena rekonstrukce. V případě Čechova mostu pokračovala v roce 2021 zahájená oprava zábradlí s bronzovými sochami. U dalších mostů firma podle dokumentu prováděla běžnou údržbu, na Hlávkově mostě pak opravila dlažbu na zbylé části vozovky ve směru z Holešovic do Karlína.
Kromě údržby a investic do silniční sítě má firma na starosti také letní a zimní údržbu, tedy zajištění sjízdnosti silnic v zimě a čištění ulic a péči o zeleň v létě. Na zimní opatření dala podle dokumentu TSK loni asi 696 milionů korun, na letní pak zhruba 804 milionů korun.
TSK vznikla jako akciová společnost k 30. září 2014 a postupně nahradila dřívější stejnojmennou příspěvkovou organizaci, která zanikla. Předsedou představenstva je od dubna 2019 Jozef Sinčák.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
A kam šly 2 miliardy které nikde nejsou vidět? Ono by se dalo psát o celé sumě ktera není vidět že by se někde investovala, až na nájezd že strakonické. Jinak co se rozkope to se zas jen zadela a po čase se to znova rozkope, takže žádný celkový postup všech zainteresovaných nevidím. Jeden rok se silnice rozkope kvůli nějakým kabelum,druhý rok zas kvůli položení odpadu a třetí rok zas kvůli dalším optickym kabelum. Tupost přípravy pro všechny.