Pražský dopravní podnik začne 1. dubna s rekonstrukcí tramvajové trati v úseku Podolí až Modřany. Do poloviny května tak bude provoz přerušen a zavedena bude náhradní autobusová doprava. Dělníci budou vyměňovat opotřebené oblouky, měnit pražce i kolejnice. Rekonstruovat se bude i trolejové vedení.
Tramvaje přestanou v obou směrech jezdit v sobotu 1. dubna časně ráno. V první etapě do 6. května to bude úsek Podolská vodárna – Sídliště Modřany. Linka 21 bude zrušena, ostatní skončí jízdu v zastávce Podolská vodárna. Dopravní podnik zavede náhradní autobusové linky X2 z Nádraží Braník na Podolskou vodárnu a zpět, a X17 z Levského přes Podolskou vodárnu do Sídliště Modřany.
Během výluky na odbočení k zastávce Přístaviště vymění opotřebené oblouky, v úseku od odbočky do smyčky Nádraží Braník po zastávku Černý kůň dojde ke kompletnímu obnovení celého kolejového svršku. Stejně tak obnoví skoro třicet let staré kolejnice mezi Čechovou čtvrtí a Poliklinikou Modřany. Od této zastávky po smyčku Levského/Sídliště Modřany pak zrekonstruují trolejové vedení.
„Loni jsme v ulici Generála Šišky zmodernizovali trať v úseku Poliklinika Modřany – Sídliště Modřany a v souvislosti se zahájením stavby nové tramvajové tratě do Libuše upravili i samotnou smyčku. Letos na tyto práce navážeme na několika dalších místech v Podolí, Braníku a Modřanech. Jsou to všechno nezbytné opravy dožívajících kolejnic a oblouků, které musíme zrealizovat do zahájení druhé etapy rekonstrukce Barrandovského mostu v polovině května a do zprovoznění nové tramvajové tratě, kterou stavíme do Libuše. Na ní bychom chtěli začít jezdit na konci letošního května,“ popsal v tiskové zprávě Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
Druhá etapa začne ve sředu 10. května a potrvá do pondělí 15. května. Tramvaje nepojedou z Nádraží Braník do Sídliště Modřany. Linky 3,17 a 92 budou končit na Nádraží Braník a zavedena bude náhradní doprava.
„Opravy tramvajové tratě se nám povedlo ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy zkoordinovat s výstavbou Dvoreckého mostu, se Správou železnic a rekonstrukcí Branického mostu a v neposlední řadě s TSK a rekonstrukcí Barrandovského mostu, které by si všechny vyžádaly přerušení tramvajového provozu v dané oblasti, pokud by se realizovaly každá samostatně. A to jsme nechtěli dopustit,“ dodal Šurovský.
Dělníci u vyústění Dvoreckého mostu vloží kolejové rozvětvení do stávají tratě na Podolském nábřeží a trať tak napojí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.