Počasí dnes19 °C, zítra22 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

V prvním úseku metra D vyrazili už jeden kilometr tunelů, hloubí se i stanice Olbrachtova

Tunel, kterým v budoucnu povede nová linka metra, už má přes kilometr. Zaměstnanci stavební firmy provádějí práce na čtyřech místech, začalo i hloubení jámy pro vstup do stanice Olbrachtova v Praze 4. Celkem už stavba spolkla miliardu korun.

Podle náměstka Adama Scheinherra (Praha sobě) zatím stavba metra D probíhá podle harmonogramu. „Vyhloubili jsme tisíce tun zeminy, přeložili více než pět kilometrů inženýrských sítí a proinvestovali první miliardu. Nyní začínáme hloubit v další lokalitě. Věřím, že hala, kterou stavbu zakrýváme, ochrání obyvatele v blízkosti stavby před prachem a hlukem,“ popsal Scheinherr.

Stavbu linky D slavnostně zahájili ke konci dubna. Od té doby vyrazili 534 metrů, předešlá část už byla hotová z geologického průzkumu. Práce provádějí na čtyřech místech. A nedávno také začali hloubit jámu, která povede do stanice Olbrachtova v Krči. Ta bude 31 metrů pod úrovní terénu.

„Stavba se zde blíží do fáze prováděné hornickým způsobem, proto před svátkem svaté Barbory nechala společnost Strabag v této lokalitě požehnat sošce této patronky všech horníků a stavařů,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková. Žehnání provedl Petr Šleich, farní vikář z římskokatolické farnosti u kostela Panny Marie Královny míru z Prahy–Lhotky.

Je to hornická tradice, která se dodržuje dodnes. Ve štolách 4. prosince zapalovali svíčky, které nechávali hořet celou noc, aby jim svítily do tmy celý rok. Dřevěnou sošku vyřezal německý řezbář Stefan Brüggerhoff. Na stavbě už jsou tři sochy svaté Barbory .

„Z celkového objemu je to nicméně teprve zhruba první desetina. Nejdále jsme s ražbami mezistaničního tunelu, který by měl být v celé délce doražen až k budoucí stanici Olbrachtova předběžně na konci března 2023, pokud budou práce pokračovat podle harmonogramu,“ informoval Petr Witowski, generální ředitel dopravního podniku.

Linka D z Pankráce na Nové Dvory by měla stát přes 52 miliard korun. Fungovat by měla začít na konci roku 2029.

Ohodnoť článek

Foto Strabag, Hochtief

Štítky metro d, ražba, tunel, dopravní podnik, svatá Barbora

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

V prvním úseku metra D vyrazili už jeden kilometr tunelů, hloubí se i stanice Olbrachtova  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.