Počasí dnes-1 °C, zítra-1 °C
Neděle 5. února 2023  |  Svátek má Dobromila

Stavba trolejbusové trati z Veleslavína na letiště začne v lednu

Pražský dopravní podnik plánuje v lednu zahájit stavbu trolejbusové trati z Veleslavína na letiště. Podnik již začal ve svých garážích v Řepích s přípravnými pracemi pro výstavbu měnírny a nabíjecích míst pro až 21 tříčlánkových bateriových trolejbusů.

Vedení ukončí na zastávce Terminál 3

Na trati bude jezdit linka číslo 119 a výstavba vyjde na 354,5 milionu korun, práce provede firma Elektrizace železnic Praha. Sdělila to mluvčí podniku Aneta Řehková.

Stavba samotné trati by měla trvat maximálně 15 měsíců, kromě měnírny v Řepích podnik nechá vybudovat také další tři. Jedna bude na konečné na letišti a další dvě na Dědině a v autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín. Troleje budou pouze na polovině trati, ve druhé pojedou trolejbusy na baterii.

Vedení začne v autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín a povede Evropskou ulicí a dále ulicí K Letišti, kde bude ukončeno před kruhovým objezdem u Terminálu 3. Ve směru do města se trolejbusy k vedení připojí v zastávce Terminál 3 a vedení povede nepřerušovaně až na autobusový terminál na Veleslavíně. Na trati vznikne 11,6 kilometru trolejového vedení.

Poslední trolejbusy jezdily v Praze v roce 1972

Dopravní podnik na linku mezi Nádražím Veleslavín a letištěm bude nasazovat nové velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy, kterých nakoupí dvě desítky. První by se měl v Praze objevit na konci příštího roku. Vzhledem k tomu, že půjde o zcela nový typ, bude muset nejdříve najezdit 10 tisíc kilometrů bez cestujících a pak dalších 20 tisíc kilometrů ve zkušebním provozu s cestujícími. Teprve potom bude připuštěn pro běžný provoz.

V říjnu podnik uvedl podnik do provozu po pěti dekádách první trolejbusovou linku, která jezdí z Letňan do Čakovic. Elektřinou poháněné vozy by měly jezdit rovněž na linkách 131, 134, 137, 176 a 191. Nejdále z nich je elektrifikace linky 137 v úseku mezi stanicemi Na Knížecí a U Waltrovky, kde je nyní příprava stavby v procesu společného územního a stavebního řízení.

Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz na podzim roku 1972.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Markéta Plešková

Štítky ČR, MHD, správa, stavby, Praha, Dopravní podnik hl.m.Prahy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.