Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 27. května 2024, 18:30
Žádné podnikání se neobejde bez efektivní reklamy. Na začátku možná stačí doporučení, časem však většina podnikatelů přechází k PPC nebo kampaním na sociálních sítích. Právě ty jsou velmi efektivním způsobem nejen pro zvýšení samotných tržeb, ale také povědomí o značce. Kolik reklama na sociálních sítích stojí a komu se vyplatí investovat do specialistů?
Vytvořit reklamu na Facebooku nebo Instagramu není žádná věda. Stačí párkrát kliknout a je hotovo. Ve skutečnosti je to ale celé trochu složitější. Přestože Meta na svých sociálních sítích opravdu nabízí nástroje, se kterými vytvoří reklamu za pár okamžiků každý, jen málokdy je podobná reklama opravdu efektivní.
K tomu, aby se jednalo skutečně o investované, a nikoliv vyhozené peníze, je nutné k reklamě přistupovat komplexně.
Reklama vytvořená s minimem zkušeností vám sice možná přinese pár „liků”, ale pokud nevíte, jak ji správně nastavit (a vyhodnotit) s velkou pravděpodobností vám nepřinese vůbec nic.
„Naklikat reklamu se každý naučí rychle, kromě toho je ale důležité znát i celkový kontext. Vědět něco o copywritingu, grafice, marketingové strategii a podobně,” uvedl v rozhovoru pro Cashbot přední český specialista na sociální sítě Honza Bartoš.
Přesnou cenu za proklik se v žádném článku nedočtete. Cenu na sociálních sítích totiž ovlivňuje obrovské množství faktorů.
Cenu na vliv má obor vašeho podnikání, formát reklamy (video, obrázek, text…), její účel (proklik, nákup, zobrazení…), nebo roční období, ve kterém ji spouštíte. Cena takové reklamy totiž funguje na principu aukčního systému.
Jistá je jen její minimální cena. Na Facebooku a Instagramu zaplatíte za reklamu minimálně 1 dolar (aktuálně cca 23 Kč). Na LinkedIN začíná cena reklamy na 10 dolarech (cca 226 Kč).
Pokud chcete reklamu, se kterou se vám investice vrátí, bez specialisty to půjde jen těžko. Nastavit reklamu se vším všudy tak, aby se vám investice opravdu vrátila, je dovednost, která vyžaduje dlouhodobé zkušenosti a přesah do ostatních marketingových oblastí, od copywritingu, grafiky až po UX/UI.
Specialista jde mnohem dál, než je pouhé naklikání reklamy. K práci přistupuje strategicky. Umí navrhnout ideální formát a udělá maximum pro to, aby se vám investice vrátila. A to nejen na sociálních sítích.
Špičkového odborníka poznáte i podle toho, že vám dovede navrhnout také zapojení ostatních marketingových kanálů, úpravy webu a další věci, které vám pomohou dosáhnout maximálního obratu.
Kolik stojí specialista na sociální sítě a podle čeho vybrat skutečného odborníka? Jak se naučit „klikat reklamu” na vlastní pěst? A jak investici do sociálních sítí financovat, pokud zrovna zápasíte s cash flow? Zjistěte vše, co o ceně sociálních sítích musíte vědět než se do ní pustíte v rozhovoru s Honzou Bartošem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.