Zastupitelé osmé městské části odsouhlasili smlouvu s betonárkou TBG Metrostav, která funguje na Rohanském ostrově, o ukončení její činnosti. K tomu by podle dohody mělo dojít koncem roku 2028. Pozemek má betonárka pronajatý od hlavního města, to se ale podle vedení Osmičky situací vůbec nezabývalo. Na místě má vzniknout park.
„Dlouhodobě neutěšený stav kolem betonárny vede zcela oprávněně k mnoha stížnostem místních obyvatel. Betonárna zvyšuje hluk a množství prachu, který výrazně ovlivňuje životy lidí v přilehlém okolí. Zátěží jsou rovněž nákladní auta pohybující se po území městské části. Příjezd do betonárny kříží jednu z nejvytíženějších cyklostezek Prahy a komplikuje její provoz a zvyšuje riziko kolize. Věřím, že to se teď zlepší,“ uvedl v tiskové zprávě místostarosta Prahy 8 Radomír Nepil (ANO).
Podle mluvčího Prahy 8 Martina Šalka vyzvala městská část hlavní město, aby situaci řešilo, už v roce 2021. Je totiž majitelem pozemku, který si betonárka pronajímá. „Odezva však nula,“ konstatoval Šalek.
Osmičkoví radní proto začali s TBG Metrostav jednat sami a schválili smlouvu o společném postupu.
„Výsledek našich docela náročných jednání s firmou teď je, že konečně máme termín, kdy provoz definitivně skončí. Bude to na konci roku 2028 a do té doby bude firma plnit následující podmínky,“ informoval Nepil.
Provozní doba bude od pondělí do soboty od šesti ráno do šesti večer, v neděli a ve svátky pak jen do tří. Uklízet zametacím strojem tam budou jen mezi devátou a jedenáctou dopoledne, jindy jen v případech havárie. Rychlost omezí na patnáct kilometrů v hodině a opravy a údržbu budou provádět jen v provozní době. Pokud betonárka dohodu poruší, čekají ji finanční sankce.
Pátek, 22. září 2023, 11:00
Praha upustila od záměru obnovit slepé rameno Vltavy na Rohanském ostrově, které mělo být součástí plánované parku. Návrh, který uspěl v soutěži pořádané městem, namísto kanálu počítá se snížením břehu. Výsledky soutěže představili zástupci...
„Mít betonárku v centru města je proto do budoucna nemyslitelné. Její umístění mělo historicky smysl z důvodu rozsáhlé výstavby v okolí, kdy naopak snižovala zátěž nákladní dopravou přijíždějící do centra města. Budoucnost tohoto místa je ale teď úplně jiná než výroba betonu. Podobu a využití území už známe. Vznikne tu park celoměstského významu, jehož podobu navrhuje česko-belgický tým složený z ateliérů OMGEVING+FISER+VRV+SINDLAR,“ vysvětlil Šalek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jistě, příště jim asi bude vozit beton nějaká německá firma za pětinásobek (když si může Ostrava dovolit dovážet uhlí až z Austrálie, přestože ho má 2 km daleko v Havířově. Kolonie non plus ultra, kterou řídí vlastizrádní idioti...