V Praze vznikne nový most. Půjde o Dvorecký most ze Smíchova do Podolí. Jeden konec chystaného mostu bude u vytížené zastávky Lihovar a druhý přímo u dopravního uzlu Dvorce. Čtyři sta metrů dlouhý most bude pro tramvaje, autobusy, pěší a cyklisty. Délka mostu bude 388 metrů a široký bude 16 metrů. Odhadovaná cena stavby Dvoreckého mostu je 972 milionů korun. Do konce roku by mohl být známý zhotovitel stavby a zajištěna všechna povolení.
Nový most mezi Lihovarem a Žlutými lázněmi bude pouze pro MHD, cyklisty a pěší, ale uleví tím dopravě na Barrandovském mostě. „Řidiči nemusí mít strach, že přijdou zkrátka. Díky odvedení autobusů městské hromadné dopravy z Barrandovského mostu tam bude o to více místa pro auta,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Dvorecký most bude mít velký přínos taky z hlediska propojení páteřních cyklostezek, které jsou vedené po obou březích. Vznikne tím náhrada propojení přes rušný Barrandovský most. Nový most bude sloužit i kultuře. „Pod mostem nebude nikdo spát, ale ve spolupráci s Kryštofem Kinterou tam vznikne místo pro setkávání, sport i kulturu,“ říká Scheinherr a dodává, že funkce a forma mostu jdou ruku v ruce. Návrh mostu je elegantní a odkazuje ke kubismu a brutalismu, které mají v Praze velkou tradici.
Podle Scheinherra se nový most stane jednou z nejdůležitějších staveb pro pražskou MHD. „Je základním kamenem takzvané jižní tramvajové tangenty, která propojí tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Zlepší se přestupní vazby mezi dopravními uzly Lihovar a Dvorce,“ popsal. „Díky Dvoreckému mostu také převedeme část autobusových linek z Barrandovského mostu a desítky tisíc lidí už nebudou muset ve špičkách stát v kolonách mezi auty. Zlepšíme tím průjezd autobusů mezi Novodvorskou, Pankrácem a Smíchovem.“
Podoba mostu vzešla z architektonické soutěže, kterou opanovala studia ATELIER 6 a TUBES. Architekti se inspirovali slavným mostařem Františkem Menclem, který v Praze projektoval mosty před sto lety. Tehdy se otevřely Hlávkův, Mánesův nebo Jiráskův most. „Projekt Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a 5 pokračuje mílovými kroky. Po geologickém průzkumu na dně Vltavy jsme na Radě schválili vypsání veřejné zakázky na zhotovitele stavby. Do konce roku chceme mít vítěze a mezi tím získat potřebná povolení,“ popsal náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). „Nesoutěžíme jenom na cenu. Je pro nás důležitá kvalita. Proto je mezi kritérii hodnocení veřejné zakázky taky délka trvání stavebních prací a záruky, ale také odborná kvalifikace a zkušenosti zhotovitelů,“ dodal náměstek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Most bez veřejné dopravy nic neřeší.Mluvilo se také o mostě vedle železničního pro automobilovou dopravu a nějak to usnulo.