Počasí dnes7 °C, zítra8 °C
Sobota 20. dubna 2024  |  Svátek má Marcela
Bez reklam

V nových bytech v areálu Nákladového nádraží Žižkov by mohlo žít až 15 tisíc lidí

Do finální fáze pořizování změny územního plánu, která je nutná pro plánovanou výstavbu bytů v areálu Nákladového nádraží Žižkov, vstupuje pražský magistrát. Veřejné projednání návrhu se bude konat 16. února a poté bude následovat sedm dní na podání dalších připomínek. Změna by mohla být dokončená do konce letošního roku, schvalovat ji budou zastupitelé města. V areálu nádraží plánuje stavět řada firem. Podle odhadů by zde mohlo žít až 15 tisíc lidí.

Areál kolem bývalého nákladového nádraží má zhruba 33 hektarů. Bytové projekty tam plánují stavět firmy Central Group, Penta Real Estate nebo Sekyra Group. Samotné rozsáhlé funkcionalistické nádraží má zůstat zachované, podle předběžných plánů v něm má být mimo jiné základní škola nebo sídlo Národního filmového archivu.

Změna územního plánu bude zřejmě schválena do konce roku

Po veřejném projednání návrhu změny bude následovat další kolo připomínek veřejnosti a institucí. Po jejich zapracování projednají výsledný návrh výbor pro územní rozvoj zastupitelstva, který jej buď doporučí ke schválení nebo ne, a následně rada města. Finální slovo bude mít zastupitelstvo, které se může řídit doporučením výboru a radních, ale také nemusí. Změnu město připravuje od roku 2008.

„Věřím, že změna územního plánu na Nákladovém nádraží bude schválena do konce roku 2021 ke spokojenosti obyvatel Prahy 3 a investorů a v dohledné době začne zásadní přeměna budovy a rozsáhlého území nádraží na plnohodnotnou čtvrť Prahy 3,“ uvedl místostarosta Prahy 3 Tomáš Mikeska.

Záleží nám na tom, aby se Žižkov nezahltil auty.

Praha 3 už loni podala k návrhu změny řadu námitek, podle předsedy výboru pro územní rozvoj městské části Matěje Michalka Žaloudka (Zelení) nebyly všechny zapracovány. „Záleží nám na tom, aby se Žižkov nezahltil auty, aby vzniklo dost veřejné zeleně i dostatek zařízení školských, zdravotnických a sociálních služeb,“ uvedl. Dodal, že návrh budou řešit také zastupitelé městské části, a to na příštím jednání, které se koná ve stejný den jako veřejné projednání návrhu, tedy 16. února.

Podle podkladové studie ke změně, kterou v minulosti zpracoval Institut plánování a rozvoje (IPR), vznikne na území nádraží nová čtvrť s kapacitou až 15 tisíc obyvatel. Přes areál má vést tramvajová trať, a to nikoliv skrz budovu nádraží, jak bylo dříve plánováno, ale severně od ní. Návrh počítá i s dvouproudou silnicí, která by měla areál nádraží propojit s Jarovem. K té nechává magistrát vypracovat samostatnou studii.

Nádraží přestalo fungovat již v roce 2002

Osud nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002, se řeší roky. Původně mělo ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů z demolice sešlo. Budovu vlastní České dráhy, které nyní jednají s magistrátem, ministerstvem kultury, Prahou 3 a developerskými firmami o jejím dalším majetkovém uspořádání a využití.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto praha.eu

Štítky ČR, správa, stavby, Praha, Žižkov, nádraží, územní plán, Pražský magistrát, Central Group, Penta, Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy, Sekyra Group, Národní filmový archiv, České dráhy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

V nových bytech v areálu Nákladového nádraží Žižkov by mohlo žít až 15 tisíc lidí  |  Praha 3  |  Z kraje  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.