Obchodní řetězec Globus příští rok na jaře otevře v České republice zhruba po 12 letech nový hypermarket. V pořadí 16. velkoformátová prodejna se bude nacházet v pražském obchodním centru Europark a zaměstná 210 lidí.
Jako první začne na místě už letos na podzim fungovat restaurace, na jaře se přidá hypermarket spolu s vlastní cukrářskou, pekařskou a řeznickou výrobou. Nový hypermarket bude sloužit zároveň jako výdejní místo pro objednávky z internetového obchodu iGlobus.cz. Poslední hypermarket společnost uvedla do provozu 25. listopadu 2011 v Havířově.
Hypermarket bude v přízemí obchodního centra ve Štěrboholích, zabere asi 11 tisíc metrů čtverečních, prodejní plocha se bude rozkládat na šesti tisících metrech čtverečních. V prvním patře bude fungovat restaurace na ploše 1289 metrů čtverečních. „Vedle hypermarketu a restaurace nabídku služeb doplní Globus Café, iGlobus.cz a prodejní pult našich vlastních uzenářských specialit, včetně nového konceptu drůbežího řeznictví Globus, které nabízí podestýlková kuřata s dobou výkrmu 56 dní. To je téměř dvojnásobek oproti běžným kuřatům," uvedl jednatel společnosti Jochen Baab.
Do nové pobočky bude Globus hledat zaměstnance, počítá s náborem 210 lidí. Mluvčí firmy Aneta Turnovská ČTK řekla, že vedle pokladních, skladníků nebo prodavačů shánějí také pekaře, cukráře, řezníky či kuchaře.
Globus v Europarku nahradí hypermarket Albert. Na dotaz, proč řetězec lokalitu opouští, firma zatím neodpověděla.
Na český trh Globus vstoupil v roce 1991, první hypermarket společnost otevřela o pět let později v Brně. V současné době v tuzemsku provozuje 15 hypermarketů. Firma v uplynulém finančním roce, který trval od 1. července 2020 do 30. června loňského roku, vykázala čistý zisk 223,7 milionu korun. Tržby činily 23,4 miliardy korun.
Hypermarket je obchod s rozlohou od 2500 do zhruba 20 tisíc metrů čtverečních, v ČR jich funguje kolem 300. Experti dříve uvedli, že doba velkoformátových hypermarketů s plochou výrazně na 10 tisíc metrů čtverečních, které českému trhu dominovaly v první dekádě 21. století, je už překonaná. Obchodníci naopak začali prodejny zmenšovat a kladou stále větší důraz na zkvalitňování služeb.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.