Náročný přesun ocelové konstrukce věrné repliky historického mostu bývalé polní dráhy přes pražský plavební kanál Troja-Podbaba z přístavu Mělník proběhl celý po vodě. Díky tomu nemuseli dělníci komplikovat už tak dost hustý provoz na silnicích v Praze.
Původní plán byl konstrukci mostu opravit, ale po demontáži se ukázalo, že je to nemožné, protože byla významně poškozená a zrezivělá. Proto se rozhodlo o výrobě nové nýtované ocelové konstrukce, která je věrnou replikou té původní. Nový most vznikal v dílnách v Novinách pod Ralskem, kde na jeho nýtování dělníci použili téměř 14 tisíc nýtů. Ty si firma Aerolux sama vyráběla.
Z dílen se mostní konstrukce po částech vydala na cestu do přístavu Mělník, kde byla smontována do finální podoby. Zkompletovanou konstrukci pak pracovníci naložili na loď a po Vltavě ji dovezli až do pražské Troje, kde ji z lodi zvedli dva mobilní jeřáby, které mostní konstrukci usadily do finální polohy.
Historická replika mostu navazuje na nově vybudované mostní pole, které bude sloužit k lepšímu průchodu případných povodní. „Rekonstrukcí prochází i souběžný silniční most, který zajišťuje přístup do Ústřední čistírny odpadních vod. Další práce na obou mostech zaberou ještě několik měsíců a celý projekt bude dokončen v listopadu letošního roku,“ popsali zástupci Ředitelství vodních cest České republiky na sociálních sítích.
Projekt má za cíl odstranění úzkých míst na Labsko-vltavské vodní cestě, konkrétně zajištění podjezdné výšky sedmi metrů pro osobní i nákladní plavidla na Vltavské vodní cestě z Mělníku až do Prahy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.