Pražští radní dnes projednají vypsání tendru na výstavbu lávky pro pěší a cyklisty z Holešovic do Karlína. Obě městské části lávka spojí přes ostrov Štvanice. Na programu je rovněž tendr na opravu přízemí Staroměstské radnice nebo vyúčtování letní kampaně na podporu turismu. Vedení města projedná také dotace pro městské části nebo majetkoprávní vypořádání.
Lávka usnadní pěším a cyklistům cestu na ostrov a zároveň bude dalším propojením mezi Holešovicemi a Karlínem, které od roku 2015 v létě zajišťuje také přívoz HolKa. Na podobu lávky město před časem vypsalo architektonickou soutěž.
Autory vítězného návrhu jsou architekti Marek Blank a Petr Tej. Konceptem mostu je prostorová křivka vinoucí se krajinou a reagující plynule na výškové a půdorysné požadavky zadání. Koncepce konstrukce mostu reaguje pokorně na panorama Prahy, na napojení na holešovický a karlínský břeh i na vítězný urbanistický návrh řešení ostrova Štvanice.
Architekti zvolili konstrukci, která nejde do výšky, nebrání chodcům a cyklistům v pohledech na město, vodu a stromy. Architektura mostu využívá minimalistického sochařského tvarosloví. Most by podle architektů měl být vyroben z ušlechtilého materiálu ultra-vysokohodnotného betonu s lesklým bílým mramorovým povrchem.
Ostatní návrhy jsou k nahlédnutí zde.
Vedení města projedná vyplacení zhruba 8,36 milionu korun městským příspěvkovým organizacím jako kompenzaci za vouchery pro turisty. Cena za jeden bod se pohybovala od 60 do 184 korun. Jde o vyúčtování prvních tří měsíců programu, tedy od července do září 2020.
Tendr na opravu přízemí Staroměstské radnice zahrnuje opravy a úpravy technologických zařízení a rozvodů a rovněž vybavení nábytkem či audio a video technikou. Na programu jednání je také dotace pro Prahu 8 a 14 na opravu cyklostezek nebo dofinancování opravy mostu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.