Hlavní město v těchto dnech spouští nový webový portál, který má usnadnit obyvatelům Prahy komunikace směrem k pražskému magistrátu, úřadům jednotlivých městských částí i městským organizacím. Takzvaný Portál Pražana je již několik dní ve zkušebním provozu a oficiálně bude spuštěn dnes.
Portál Pražana nabídne v první fázi třeba možnost elektronických podání pražskému magistrátu. Bude se jednat třeba o Oznámení o konání shromáždění či o Žádost o záštitu primátora. Rovněž také bude možné si on-line rezervovat termín návštěvy úřadu. Portál také třeba nabídne možnost propojení s profilem Lítačky.
„Naším cílem bylo vytvořit jedno místo, na kterém si bude občan vyřizovat svoje záležitosti směrem k Praze, ať už jde o elektronická podání u vybraných agend města pro občany, kteří se do systému přihlásí, nebo zpřístupnění údajů občana z agendových informačních systémů, například stav přeplatků a nedoplatků za komunální odpad. To vše bez nutnosti návštěvy úřadu, pouze pomocí počítače nebo chytrého telefonu,“ uvedl primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
Postupně by mělo docházet k rozšiřování funkcí nového portálu. Už během příštího roku by měla být možnost přihlásit se do portálu pomocí internetového bankovnictví. Nyní se občané mohou přihlásit pomocí datové schránky nebo vytvořením účtu v Portálu národního bodu pro identifikaci a autentizaci - eidentita.cz.
„V praxi to pro občana znamená zpřístupnění úřadu kdykoliv z pohodlí domova, usnadnění řešení životních situací a zvýšení komfortu při vyplňování formulářů využitím informací z Registru obyvatel. Pro úřad je portál příležitostí pro digitalizaci a zefektivnění své práce. Nyní jsme na začátku a počet dostupných služeb se bude rychle zvyšovat také díky postupnému zapojení městských částí a městem zřízených organizací,“ upřesnil ředitel Úseku vývoje a architektury OICT Michal Kraus, který má vývoj a provoz Portálu Pražana v kompetenci.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.