Před 60 lety, 29. května 1960, přestalo dopravě sloužit železniční nádraží Praha-Vyšehrad, které bylo zprovozněno 15. září 1872. Secesní budova nádraží na takzvané Pražské spojovací dráze mezi hlavním a smíchovským nádražím od té doby chátrá, byť bylo vyhlášeno národní kulturní památkou, stejně jako dřevěná čekárna. Ta byla v roce 2008 protizákonně zbourána a roku 2014 byla zrušena i výhybna a kolejiště připadlo do obvodu železniční stanice Praha-Smíchov.
Nádraží, zbořená čekárna i strážní domek byly prohlášeny za památku v roce 2000. V té době se o koupi budovy zajímalo několik zájemců. V roce 2001 přišla firma Nádraží se zájmem o pronajmutí, přičemž tam chtěla zbudovat multikulturní centrum s knihkupectvím, kavárnami, galerií, barem či kinosálem. To se ale nezdařilo a dobře nedopadly ani další nápady na obnovení provozu nádraží.
České dráhy budovu s okolím prodaly v roce 2007 za nejvyšší nabídnutou cenu (42,5 milionu korun) firmě TIP Estate, za níž stála Wall Street Commercial Bank z městečka Veneta v Oregonu. Firma v roce 2008 nelegálně vykácela okolní topoly, lípy a keře a následně zbourala hrázděnou čekárnu. Památkáři jí za to vyměřili pokutu 100.000 korun. Firma později přislíbila - již jako resktrukturalizovaná společnost RailCity Vyšehrad - další studii na využití rozpadající se památky.
Zástupci pražského magistrátu začali letos v březnu jednat se zahraničním vlastníkem nádraží Vyšehrad o možném odkupu či výměně historické budovy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.