Rekonstrukce pražského Barrandovského mostu se v důsledku použití původně neplánovaného ultra vysokohodnotného betonu podle odhadu prodražila o 43 milionů korun. Na jednání městských zastupitelů to řekl náměstek pražského primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Celkem měly opravy rozdělené do několika let původně stát 594,5 milionu korun. Prodražení a zpoždění letošních oprav kritizovali opoziční zastupitelé, kteří neúspěšně navrhli prověřit postup posudkem.
Při pracích dělníci na mostě našli větší vrstvu asfaltu, než se předpokládalo. Namísto části původní vrstvy proto dělníci na pokyn města položili moderní beton, který je vyztužen kovovými drátky. Podle Scheinherra je při rekonstrukci mostu použit v České republice poprvé a prodlouží životnost mostu o desítky let.
Letošní část oprav začala v polovině května a původně měla skončit 2. září. Kvůli zmíněným úpravám se však dokončení zpozdilo o 27 dní. Při pokládce betonu se navíc objevily potíže, když na části plochy beton správně nepřilnul k podkladu a je ho nutné předělat. Podle Lukáše Vráblíka z ČVUT, který s městem na projektu opravy spolupracuje, se to však týká jen několika desítek metrů z celkem 4500 metru čtverečních betonované plochy.
Opoziční zastupitelé Martin Sedeke a Ondřej Martan (oba ODS) navrhli usnesení, podle kterého by město mělo postup a jeho výhodnost prověřit posudkem. Magistrát a Technická správa komunikací podle nich zanedbaly přípravu projektu. Scheinherr k tomu řekl, že nový posudek nepovažuje za nutný, protože postup byl v pořádku. Město podle něj mohlo asfalt jen vyměnit v původní vrstvě a splnit tak harmonogram i původní náklady, ale zvolilo cestu vyšší kvality.
„Chci, abychom ukazovali změnu, že se nejede na politické body, ale jede se na to, aby se do staveb dávaly nejlepší technologie a materiály," uvedl náměstek Scheinherr.
Odhadovaná částka 43 milionů korun podle náměstka odpovídá asi 18 procentům z rezervy, kterou město může podle smlouvy čerpat na vícepráce. „Je to pouze odhad, který si ještě necháme ověřit," dodal Scheinherr. S ohledem na nepředvídatelné okolnosti podle něj stavební firma Porr, která práce provádí, nebude platit za zpoždění prací žádné penále.
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu. Denně ho přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Loni Technická správa komunikací, která má jeho rekonstrukci na starosti, opravila spodní části konstrukce, k čemuž nebylo nutné omezovat dopravu. Od letoška po čtyři stavební sezony dělníci začali pracovat na vrchní části, což s sebou každý rok přinese v době prací omezení pro řidiče.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.