středa 17. srpna 2022 Petra

Železnice z Kladna na Ruzyň má pravomocné územní rozhodnutí

Připravovaný železniční úsek mezi Ruzyní a Kladnem získal pravomocné územní rozhodnutí. Přestavba trati je součástí chystané železnice z centra metropole k pražskému letišti. Trať k letišti by měla být zprovozněná do roku 2028.

Vlaky pojedou rychlostí až 140 kilometrů za hodinu

Práce na více než 15 kilometrů dlouhém úseku zahrnují jeho zdvoukolejnění a elektrizaci trati. Část tak bude vybudovaná v nové stopě. Součástí projektu bude také rekonstrukce stávajícího železničního svršku a spodku nebo instalace zabezpečovacího zařízení ETCS s dálkovým řízením provozu.

Na trati budou dále zřízené nové odbočky, které umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou, což má zajistit vyšší kapacitu trati. Železniční přejezdy na nejfrekventovanějších silnicích se zruší a nahradí mimoúrovňovým křížením, zbývající část pak chce správa zmodernizovat. Po rekonstrukci by na trati mohly jezdit vlaky rychlosti až 140 kilometrů v hodině.

Postaví i parkoviště

Další část projektu počítá také s rekonstrukcí stanic. Správa železnic chystá kompletní přestavbu stanice Hostivice, která bude nově mít dvě ostrovní nástupiště a dva podchody. Stanice Jeneč v nové poloze bude mít plně bezbariérová nástupiště přístupná z vybudovaného podchodu. Dnešní stanice Unhošť se zruší a nahradí ji zastávka Malé Přítočno na postavené přeložce trati. Vybudují se také zastávky Hostivice-Jeneček a Pletený Újezd, které podle správy zvýší dostupnost vlaků obyvatelům přilehlých lokalit. Zrekonstruována bude také zastávka Pavlov.

Součástí některých železničních stanic bude i výstavba parkovišť typu P+R s 1101 parkovacími místy. Vybudují se v Hostivici (461 míst), v Jenči (256 míst) a Malém Přítočnu (384 míst).

Vlaky na letiště by měly jezdit jednou za deset minut

Připravovaná trať mezi Prahou a Kladnem je rozdělena na osm úseků. V současnosti je dokončen jediný z nich, Negrelliho viadukt, který byl otevřen v roce 2020. Vloni Správa železnic vypsala soutěž na stavbu úseku z Kladna do Kladna Ostrovce a také na modernizaci trati z Bubnů na Výstaviště včetně nádraží. Od loňského roku má správa také územní rozhodnutí na kompletní rekonstrukci Masarykova nádraží v centru metropole. Přípravné práce pokračují i na dalších částech.

Kompletní úprava v současné době jednokolejné a neelektrizované trati do Kladna s odbočkou na pražské letiště by podle odhadu SŽDC měla podle dřívějších odhadů vyjít na zhruba 40 miliard korun. Nové spojení by mělo umožnit interval vlaků jedoucích na letiště i do Kladna v desetiminutových intervalech.

Hodnocení článku je 66 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto idhea architekti

Štítky železnice, Kladno, Ruzyně, letiště, stavba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.