Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) zajistí pro hlavní město vytvoření urbanistické studie, která prověří možnost postavit novou silnici spojující Nákladové nádraží Žižkov s Jarovem. V pondělí o tom rozhodli radní. V areálu bývalého nádraží je v plánu stavba bytových domů, které by v budoucnu mohly pojmout až 15 tisíc obyvatel. Nová silnice má zajistit obsluhu nové čtvrti a ulevit už nyní přetíženým silnicím, jako je ulice Jana Želivského.
Nová dvouproudá silnice by podle dokumentu měla vést z Jarova podél nynější železniční tratě k nákladovému nádraží. „Ve střednědobém horizontu to strašně pomůže Praze 3 a dopravě v tomto území," řekl primátorův náměstek pro územní rozvoj Petr Hlaváček (TOP 09). Dodal, že nová silnice by měla v budoucnu představovat přímé napojení na městský okruh, který má vést přes Jarov a Malešice. „Má to být městská třída, která půjde částečně mezi domy, částečně v městské krajině," doplnil.
Pro areál nádraží magistrát připravuje změnu územního plánu, nutnou pro plánovanou stavbu, kterou tam plánují například firmy Central Group, Penta Investment, Sekyra Group nebo Finep. Na většině území je nyní stavební uzávěra. Podle dřívějších informací by měla být změna hotova letos.
Kromě areálu nádraží jsou v oblasti v plánu i další projekty, například na Jarově nebo na Vackově. Město také plánuje rekonstrukci Malešické ulice, prodloužení tramvajové trati na Jarov a dostavbu městského okruhu. Podle schváleného dokumentu by projekty mělo město koordinovat, což je jedním z úkolů plánované studie.
V minulosti se vedly diskuse o tom, kudy povede tramvajová trať, která má zajistit napojení nové čtvrti na veřejnou dopravu. Radní Jan Chabr (TOP 09) řekl, že trať nepovede skrz budovu nádraží, jak se zvažovalo, ale na sever od ní podél Malešické ulice. Praha 3 zároveň požaduje, aby byla k nádraží v budoucnu prodloužena plánovaná nová linka metra D, o čemž zatím rozhodnuto nebylo.
Postup magistrátu ocenil místostarosta a radní Prahy 3 pro územní rozvoj Tomáš Mikeska (STAN). „Existuje dohoda mezi Prahou 3, hlavním městem Praha a IPRem, kudy přesně Jarovského třída povede. Cílem samozřejmě bylo, aby co nejméně narušila život a stávající rozvržení ulic. Tedy jsme s tím návrhem, jak stojí, spokojeni," uvedl Tomáš Mikeska. Dodal, že souhlasí rovněž s tím, že tramvajová trať nepovede přes budovu nádraží, ale okolo ní.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.