Počasí dnes14 °C, zítra21 °C
Pátek 17. května 2024  |  Svátek má Aneta
Bez reklam

Silnice od nákladového nádraží na Jarov? Ulevila by provozu na Želivského

Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) zajistí pro hlavní město vytvoření urbanistické studie, která prověří možnost postavit novou silnici spojující Nákladové nádraží Žižkov s Jarovem. V pondělí o tom rozhodli radní. V areálu bývalého nádraží je v plánu stavba bytových domů, které by v budoucnu mohly pojmout až 15 tisíc obyvatel. Nová silnice má zajistit obsluhu nové čtvrti a ulevit už nyní přetíženým silnicím, jako je ulice Jana Želivského.

Silnice z Jarova k nákladovému nádraží

Nová dvouproudá silnice by podle dokumentu měla vést z Jarova podél nynější železniční tratě k nákladovému nádraží. „Ve střednědobém horizontu to strašně pomůže Praze 3 a dopravě v tomto území," řekl primátorův náměstek pro územní rozvoj Petr Hlaváček (TOP 09). Dodal, že nová silnice by měla v budoucnu představovat přímé napojení na městský okruh, který má vést přes Jarov a Malešice. „Má to být městská třída, která půjde částečně mezi domy, částečně v městské krajině," doplnil.

Areál kolem bývalého nákladového nádraží má zhruba 33 hektarů. Už roky se řeší osud prvorepublikové funkcionalistické budovy nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002. Původně měla ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů však z demolice sešlo. Minulé vedení Prahy schválilo nákup nemovitosti od ČD za 662 milionů korun, odhady nákladů na rekonstrukce se odhadují mezi 1,5 a 2,5 miliardy korun. Stávající vedení magistrátu se chce domluvit se soukromníky či ministerstvem kultury na společném využití tak, aby město nemuselo samo platit rekonstrukci. Chabr řekl, že jednání pokračují a pracovní skupina se schází každé dva týdny ohledně podrobností dohody.

Pro areál nádraží magistrát připravuje změnu územního plánu, nutnou pro plánovanou stavbu, kterou tam plánují například firmy Central Group, Penta Investment, Sekyra Group nebo Finep. Na většině území je nyní stavební uzávěra. Podle dřívějších informací by měla být změna hotova letos.

Kromě areálu nádraží jsou v oblasti v plánu i další projekty, například na Jarově nebo na Vackově. Město také plánuje rekonstrukci Malešické ulice, prodloužení tramvajové trati na Jarov a dostavbu městského okruhu. Podle schváleného dokumentu by projekty mělo město koordinovat, což je jedním z úkolů plánované studie.

Prodloužení linky metra D k nádraží

V minulosti se vedly diskuse o tom, kudy povede tramvajová trať, která má zajistit napojení nové čtvrti na veřejnou dopravu. Radní Jan Chabr (TOP 09) řekl, že trať nepovede skrz budovu nádraží, jak se zvažovalo, ale na sever od ní podél Malešické ulice. Praha 3 zároveň požaduje, aby byla k nádraží v budoucnu prodloužena plánovaná nová linka metra D, o čemž zatím rozhodnuto nebylo.

Postup magistrátu ocenil místostarosta a radní Prahy 3 pro územní rozvoj Tomáš Mikeska (STAN). „Existuje dohoda mezi Prahou 3, hlavním městem Praha a IPRem, kudy přesně Jarovského třída povede. Cílem samozřejmě bylo, aby co nejméně narušila život a stávající rozvržení ulic. Tedy jsme s tím návrhem, jak stojí, spokojeni," uvedl Tomáš Mikeska. Dodal, že souhlasí rovněž s tím, že tramvajová trať nepovede přes budovu nádraží, ale okolo ní.

Autoři | Foto Sekyra Group

Štítky silnice, stavby, železnice, Jarov, nákladové nádraží, Žižkov, Jan Želivský, Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy, Praha, TOP 09, Jan Chabr, rekonstrukce, tramvajová dráha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Silnice od nákladového nádraží na Jarov? Ulevila by provozu na Želivského  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.