Povrchová, zahloubená a tunelová. To jsou tři varianty podoby Pražského okruhu v úseku Březiněves – Satalice, který by měl být realizován v následujících letech. Pražští radní na včerejším zasedání řešili, kterou z možností preferovat. Vedení města považuje za nejvhodnější skrytí části okruhu do tunelu. Taková varianta je však ze všech tří nejdražší.
„Z našeho pohledu preferovaná tunelová varianta získala od Ředitelství silnic a dálnic kladné hodnocení z ekonomického hlediska, zároveň má minimální negativní vliv na občany žijící v jejím okolí. S Ředitelstvím silnic a dálnic budeme nadále spolupracovat na tom, aby se stavba okruhu mohla realizovat co nejrychleji, a zároveň co nejméně poškodila dotčená území,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).
Rada proto podpořila výhradně tunelovou variantu. „Dle Ředitelství silnic a dálnic mají všechny tři varianty kladné ekonomické hodnocení,“ dodal náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček (Spojené síly pro Prahu).
Plánovaná stavba je součástí Pražského okruhu, který patří k nejzatíženějším dálnicím České republiky. Po dokončení zmíněného úseku bude Pražský okruh propojovat devět dálnic a dvě silnice první třídy směřujících z Prahy do okolních krajů a států.
Nová stavba vedoucí z Březiněvsi do Satalice bude dlouhá bezmála 13 kilometrů a pokud skutečně ŘSD sáhne k variantě s tunely, zaplatí za ni přes 20 miliard korun. To je dvojnásobná cena oproti zahloubené variantě. Na novém úseku by vznikly tři tunely a to Vinoř o délce 1,3 kilometru, Veleň o délce 450 metrů a Třeboradice o délce 2 kilometry.
Po veškerých schvalovacích procesech a výběrovém řízení by měla realizace stavby začít v roce 2026. O tři roky později by měl být nový úsek uveden do provozu.
Zahájení stavby bude předcházet vykoupení pozemku. Výkupy však mohou začít až po vydání územního rozhodnutí a to, pokud nedojde k žádnému procesnímu zdržení, bude vydáno nejdříve za tři roky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.