Dnes, 18:00
Železniční tunel mezi pražskými Dejvicemi a Veleslavínem získal od ministerstva životního prostředí souhlasné stanovisko k posouzení vlivů na životní prostředí. Stavba, která je součástí projektu Praha - letiště - Kladno, povede v trase pod Střešovicemi. Zahájení výstavby je plánováno na rok 2028.
„Čeští i zahraniční experti v minulosti vybrali trasu tunelu pod Střešovicemi jako nejlepší a nejbezpečnější mezi několika variantami. Schválila ji rovněž zastupitelstva pražského magistrátu a Prahy 6," uvedla Správa železnic. Stanovisko EIA potvrzuje, že stavba prošla hodnocením dopadů a stanovuje podmínky s cílem minimalizovat negativní vliv na životní prostředí a zdraví obyvatel.

V tomto roce se v trase tunelu uskutečnily inženýrskogeologické průzkumy. Z nich získané informace o podloží budou podkladem pro navazující povolovací proces. Přesunem vlaků pod zem se uvolní stávající koridor trati, na jeho místě má podle Správy železnic vzniknout zelená radiála pro chodce a cyklisty.
Projekt modernizace železnice z Prahy do Kladna s připojením ruzyňského letiště tvoří 11 staveb, z nichž některé jsou hotové a jiné se staví. Kompletně by měla být trať zmodernizována v letech 2029 či 2030 a náklady se mají blížit 50 miliardám korun.
V letech 2017 až 2020 Správa železnic nechala zrekonstruovat Negrelliho viadukt v Praze. Od srpna je v provozu nové nádraží v Bubnech a zastávka na Výstavišti. Vlaky jezdí také mezi stanicemi Kladno - Ostrovec a Kladno. Pravomocné stavební povolení má modernizace trati z Ruzyně do Kladna a příští rok začne SŽ hledat zhotovitele prací v úseku mezi Výstavištěm a novou podzemní stanicí v Dejvicích.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám