Koronavirová epidemie zbrzdila přípravy na vybudování nové linky D pražského metra. Kvůli četným omezením současné mimořádné situace Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) prodloužil o dva měsíce termín, dokdy mohou firmy podávat nabídky do tendru na stavbu stanic Pankrác a Olbrachtova a tunelů mezi nimi. Server E15.cz dnes napsal, že o zakázku za zhruba 10,8 miliardy korun se mohou stavbaři ucházet do konce dubna. Zastaveny byly také práce na části geologického průzkumu.
Nadále platný nouzový stav omezuje činnost stavebních firem i úřadů. V létě tak navzdory původnímu plánu vítěz tendru stavět nezačne. „Celkové prodloužení harmonogramu očekáváme v řádu jednotek měsíců. Odhadujeme, že pravomocné stavební povolení získáme ve čtvrtém čtvrtletí," řekl E15 projektový manažer DPP Daniel Šabík.
V závěrečných třech měsících letošního roku má také začít stavba, která by měla trvat 7,5 roku. Navzdory komplikacím počítá dopravce stále s tím, že letos do projektu investuje 1,44 miliardy korun.
Kvůli pandemii se také částečně zastavily práce na geologickém průzkumu, a to v úseku mezi ulicemi 5. května a Na Strži, kde průzkumný vrt provádí firma Metrostav. „Dodavatel musel přerušit práce kvůli nedostatku pracovníků v souvislosti s pandemií," uvedl Šabík. Ve zbylých lokalitách práce na geologickém průzkumu včetně ražby štol zatím pokračují, byť vzhledem k hygienickým a bezpečnostním opatřením a minimalizaci vzájemného kontaktu pracovníků tady práce naberou zpoždění v řádu týdnů.
Nová linka metra má v budoucnu spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.