Tržby na velikonočních trzích na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze letos překonaly loňský ročník a dostaly se na stejnou úroveň jako před pandemií onemocnění covid-19. Řekla to Hana Tietze, mluvčí firmy Taiko, která trhy pořádá.
Velikonoční trhy v centru města začaly 5. dubna a skončily 27. dubna. Podle kvalifikovaného odhadu firmy Prague City Tourism dorazilo do české metropole na velikonoční svátky 300 tisíc turistů, z toho asi 60 tisíc Čechů.
„Navázali jsme na úspěch vánočních trhů, kde se tržby poprvé po covidu dostaly na stejná čísla jako před ním. Zájem byl ze strany turistů i Čechů a největší úspěch zaznamenaly interaktivní prvky, které potvrdily, že si lidé rádi hrají. Návštěvníkům se nejvíc líbila interaktivní tabule, kam psali vzkazy v různých světových jazycích a děti malovaly," řekla Tietze. Doplnila, že mnoho návštěvníků si také vyzkoušelo hru na historický nástroj Fanfrnoch.
Prodejci ve více než stovce stánků nabízeli zboží související s Velikonocemi. Kromě kraslic a pomlázek šlo o proutěné zboží, textilní výrobky a také velikonoční pokrmy. Na pódiu se během doprovodného programu vystřídalo přes 500 účinkujících.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám