Počasí dnes6 °C, zítra6,5 °C
Úterý 25. února 2025  |  Svátek má Liliana
Bez reklam

Praha se dohodla s investory. Startu výstavby na nákladovém nádraží Žižkov chybí jen změna územního plánu

Autoři | Foto Central Group

Po téměř třiceti letech od ukončení provozu se areál Nákladového nádraží Žižkov konečně dočká proměny v moderní městskou čtvrť. Hlavní město Praha po dlouhých jednáních dosáhlo dohody s investory, což spolu se změnou územního plánu umožní zahájit výstavbu. Na brownfieldu vznikne domov pro až 20 tisíc obyvatel.

„Kromě schválení dosud největší a 16 let staré změny územního plánu jde rovněž o doručení první komplexní dohody v podobě plánovacích smluv s více investory zároveň," uvedl náměstek primátora pro územní a strategický rozvoj Petr Hlaváček (STAN). Změnu územního plánu musí ještě v březnu potvrdit pražské zastupitelstvo.

Klíčovým prvkem celého projektu bude historická budova nádraží, kterou město zakoupilo v prosinci loňského roku. „Budova nádraží je obrovská a má velký význam pro lokalitu. Určitě budeme chtít zrealizovat nástavbu, nicméně to teprve bude předmětem diskusí i s památkáři," vysvětlil radní pro majetek Adam Zábranský (Piráti). V budově by mělo vzniknout společensko-kulturní centrum, školský kampus, administrativní prostory i městské byty.

V plánu je vznik školek i základních škol

Díky čtyřem plánovacím smlouvám mezi hlavním městem, Prahou 3 a investory bude vybudována nezbytná infrastruktura včetně školek, parků a rekonstrukce okolních ulic. „Celková hodnota spoluúčasti investorů na veřejné vybavenosti je bezmála 1,2 miliardy korun. Výrazná část těchto prostředků půjde na rozvoj školství v lokalitě," upřesnil místostarosta Prahy 3 Pavel Dobeš (STAN). Celkem by v území mělo vzniknout pět mateřských škol a dvě základní školy.

V roce 2026 by měla začít výstavba tramvajové trati Olšanská - Habrová, která zajistí obyvatelům nové čtvrti dobré spojení s centrem metropole. Projekt klade důraz také na ekologické aspekty - součástí budou parky a veřejná prostranství se zelení pro zlepšení kvality života v lokalitě.

Celková spoluúčast investorů v rámci všech smluv dosahuje 1,4 miliardy korun, přičemž 95 % území bude využito pro bydlení. Jedná se o největší změnu územního plánu v historii hlavního města a významný krok k udržitelnému městskému rozvoji Prahy.

Ohodnoť článek

Štítky Žižkov, stavby, nákladové nádraží, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Praha se dohodla s investory. Startu výstavby na nákladovém nádraží Žižkov chybí jen změna územního plánu  |  Byznys  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.