Na Trojské lávce včera od 7 do 22 hodin probíhala statická zatěžovací zkouška, která měla prověřit funkci mostní konstrukce před uvedením Trojské lávky do provozu. Ode dneška až do pátku bude mostní konstrukce podrobena zatěžovací zkoušce dynamické. Pro veřejnost by lávka měla být otevřena v říjnu tohoto roku.
Na Trojské lávce včera začaly zatěžovací zkoušky. Při statické zkoušce je nejprve uskutečněno takzvané nulové měření konstrukce. Po jeho vyhodnocení vozidla se stanovenou hmotností a parametry najedou do předem určených pozic a následně se měří a vyhodnocuje zatížení konstrukce lávky. Vše se opakuje pro každý z pěti zatěžovacích stavů.
„Jsem moc rád, že otevření Trojské lávky veřejnosti se už nezadržitelně blíží a hbitě tak napravujeme chyby předešlého pražského vedení, které ji nechalo spadnout. Věřím, že novou lávku ocení nejen obyvatelé Prahy 7 a Troji v každodenním životě, ale i všichni ostatní. Návštěvníci města totiž zase budou moci pohodlnou procházkou přes park Stromovka nebo podél řeky Vltavy vyrazit třeba do botanické nebo zoologické zahrady,“ uvedl primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
Ode dneška do pátku bude na lávce probíhat dynamická zkouška, která spočívá v ověření dynamických charakteristik konstrukce. Na základě buzení kmitání konstrukce budou experimentálně stanoveny její vlastní frekvence kmitání a pak porovnány s předpoklady projektu.
Podle náměstka primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adama Scheinherra jsou zatěžovací zkoušky předpokladem pro kolaudaci a její následné oteření, které se plánuje na přelom října a listopadu tohoto roku.
„Odkaz Trojské lávky je důležitým vztyčeným prstem, že se o pražské mosty musíme starat. Po našem nástupu jsme zajistili, aby se podobné tragédie už neopakovaly. Technická správa komunikací například posílila kontrolu stavu mostů, u těch v havarijním stavu zahájila celkovou rekonstrukci a ve větším rozsahu se začaly provádět diagnostické zkoušky včetně těch zatěžkávacích, jako tomu bylo například na Hlávkově, Palackého nebo Libeňském mostě. Díky nim mosty poznáme skutečně do detailů a rekonstrukce naplánujeme rychlejší a kvalitnější,“ dodal Scheinherr.
„Na lávku všichni nedočkavě čekáme. Díky zvolené ocelové konstrukci bude most pevnější, bezpečnější a také umožní snazší diagnostiku, v jakém je zrovna stavu. Nová lávka je už nyní usazena o jeden a půl metru výše než byla původně, aby se předešlo jejímu poškození v případě povodní. Je také širší a tedy kapacitnější, takže se pohodlně vejdou chodci i cyklisté, kteří už nebudou muset sesedat, a v případě potřeby bude moci přejet po lávce i sanitka,“ popsal Jan Čižinský, starosta Prahy 7.
Po zřícení Trojské lávky v prosinci 2017 bylo toto významné pěší a cyklistické propojení mezi Trojou na jedné straně a Císařským ostrovem a Stromovkou na straně druhé nahrazeno přívozem, který však nemohl jezdit za všech okolností.
„V dnešní době je však potřeba, aby toto propojení vzhledem ke své vytíženosti fungovalo permanentně bez ohledu na stav vody v korytě řeky či na jiných povětrnostních podmínkách. Jsem proto velice rád i za všechny obyvatele a návštěvníky Troji, že termín dokončení stavby nové Trojské lávky byl zkrácen a již na konci října se po ní budeme moci znovu všichni projít,“ dodal starosta městské části Praha-Troja Tomáš Bryknar.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.