První závod v osmi letech nedojel, v roce 2015 se stal mistrem Evropy v závodech cestovních vozů. I tak by se dala ohraničit kariéra automobilového závodníka z Hradce Králové Michala Matějovského. Během ní odjezdil víc než dvě stovky závodů. S Drbnou nyní zavzpomínal.
První otázka byla jasná a nebylo třeba o ní dlouho přemýšlet. Zajímalo nás, zda Michalovi závodění chybí. „Hodně, hodně mi chybí. Nedávno jsem koukal na nějaká videa ze závodů a normálně jsem zamáčkl slzu,“ říká závodník Michal Matějovský. Pravidelně prý na své výkony nekouká, ale přišla nostalgická chvilka. „Tak závody jsou celoživotní vášeň a hlavně adrenalin,“ dodává Michal.
Zároveň ale nevylučuje, že by se k závodění někdy mohl vrátit. „Pokud by se někde něco vyskytlo, rád bych se opět podíval do toho velkého kolotoče,“ říká s úsměvem Michal.
Získání titulu mistra Evropy v cestovních vozech byl pro Michala milník, za kterým celou svojí kariéru šel. A jak se říká… V nejlepším se má přestat. „Dosáhl jsem toho, čeho jsem chtěl. Ne každý může mít to štěstí. Navíc… Teď jsem se zapojil do chodu rodinné firmy,“ dodává Michal.
Asi nejatraktivnějším momentem pro diváky automobilových závodů jsou nehody. Další otázka tak směřovala na Michalovo „skóre“. Ještě než ale stihl otázku položit celou, Michal klepe na stůl a říká „Nikdy v životě…“
Pak se ale rozpomněl. „Nooo, to bylo v Písku,“ dodává. Já tak začínám poslouchat pozorněji. „Nějakým technickým nedopatřením mi upadla brzdová destička a já vlítnul v plné rychlosti do gum. Ale nic se mi nestalo, vytáhli mě a bylo,“ vzpomíná Michal.
Tohle nebyla odpověď, kterou jsem čekal. Tak se ptám dál. Obrátil jsi to někdy na střechu? „Jednou, ale pak jsem se překlopil zpátky na kole a jel jsem dál,“ směje se Michal.
Michal odjel svůj poslední závod v roce 2018. Od té doby za volantem závodního auta na dráze neseděl. Pochopitelně nás tak zajímalo, zda nemá někdy tendenci sešlápnout plyn i za volantem svého soukromého vozu. „Tak přece mě znáš…“ směje se Michal.
Sám sebe ale považuje za relativně klidného řidiče. „Snažím se jezdit normálně a jako člověk. Hlavně nikoho neohrožovat,“ říká Michal. Zároveň ale přiznal, že ho to občas láká. „Tak kdybych měl rychlejší auto, asi bych to na nějaké okresce dupnul, ale takhle fakt ne,“ dodává.
Takže se Michal Matějovský považuje za zodpovědného řidiče? „Táák… Krásně jsi to řekl,“ odpovídá Michal na otázku.
„Za těch podmínek a prostředků, co jsme měli, určitě. Titul mistra Evropy a navázání na otce, který v roce 2001 získal ten samý titul…“, říká Michal. Podle jeho slov je ale na čase se věnovat normálním věcem a práci.
„Pořád se věnuju autům. Respektive nákladní technice,“ vysvětluje Michal. A jelikož už má i víc času, věnuje se své přítelkyni, synovi a kamarádům. „Občas taky sednu k PS4 a dojdu na pivo,“ končí Michal Matějovský rozhovor.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.