Počasí dnes16 °C, zítra20 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

Dopravní podnik odmítá ohrožení stavby metra D. Nenecháme se vydírat, říká Witowski

Dopravní podnik se v pátek v tiskové zprávě ostře ohradil vůči čtvrtečnímu článku ze serveru iDnes.cz, podle kterého je stavba metra D v ohrožení. Podle zprávy není stavba v žádném případě ohrožená, a to ani v případě, že společnost Inženýring dopravních staveb (IDS) jednostranně odstoupí ze smlouvy s Dopravním podnikem.

Žalobce požaduje skoro 400 milionů

Původní článek na serveru iDnes.cz se zabývá žalobou, kterou IDS podala na Dopravní podnik. Podle ní jí firma dluží přes 373 milionů za práce, které na stavbě a před jejím zahájením vykonala. Obě strany spolu mají smlouvu už z roku 2010.

„Peníze žádáme za technický dozor investora, který jsme na stavbě dělali, inženýrsko-geologické průzkumy, za organizaci výběrových řízení, získání prodloužení stavebního povolení a další činnosti, které jsme podle platné smlouvy s dopravním podnikem provedli, vyfakturovali a které dodnes nemáme zaplacené,“ uvedl pro iDnes.cz ředitel IPS Michal Lec.

Podle článku by spor mohl vést k zastavení stavby, protože bez technického dozoru není možné stavět. Dopravní podnik by totiž musel vyhlásit novou veřejnou soutěž, která by podle textu trvala alespoň čtyři měsíce.

Firma nesplnila své závazky včas, tvrdí Dopravní podnik

Dopravní podnik v prohlášení odmítá, že by byla stavba jakkoli ohrožená. Pokud by IDS jednostranně odstoupilo od smlouvy, DPP má možnost službu objednat od jedné z několika různých společností na českém trhu a využívat je do ukončení veřejné soutěže. Dopravní podnik navíc rozporuje nárok IDS na žalovanou částku, protože podle prohlášení firma nesplnila své závazky včas.

Metro D není žádnou novinkou. Počítalo se s ním už v šedesátých letech

V posledních měsících se do mediálního prostředí v Praze dostává výstavba čtvrté linky metra. Ta má vést z Náměstí míru přes Kačerov na Písnici. Historie plánování této linky ale sahá hluboko do minulosti.

„Žádnému dodavateli nemůžeme proplatit odměnu za plnění veřejné zakázky v rozporu se smlouvou, která byla uzavřena při jejím zadání. Bylo by to v elementárním rozporu se zákonem i etikou. Dopravní podnik přitom v minulosti hradil a nadále hradí veškeré finanční nároky, které byly ze strany Inženýringu dopravních staveb uplatněny v souladu s uzavřenou smlouvou a po splnění smluvních podmínek,“ uvedl ve zprávě generální ředitel DPP Petr Witowski.

Podle Witowského je společnost připravena i na možnost soudního řešení. „Bude-li soudy pravomocně rozhodnuto, že máme odměnu požadovanou IDS nad rámec nároků vyplývajících ze smlouvy proplatit, o čemž silně pochybuji, teprve v takovém případě ji IDS vyplatíme. Způsobí-li IDS svým jednáním DPP jakoukoliv škodu, bude DPP její náhradu po IDS vymáhat všemi právními nástroji. Nenecháme se vydírat a zastrašovat účelovým článkem, ve kterém redaktor uvádí, že zjišťuje reakci DPP, ale na DPP se ve skutečnosti vůbec neobrátil,“ uvedl ve zprávě.

Celá stavba má vyjít na 98 miliard korun a hotovo by mělo být v roce 2029. Smlouva mezi DPP a IDS existuje už od roku 2010, linka už se ale plánuje asi 30 let. Trasa propojující Náměstí Míru a Depo Písnice bude mít deset stanic a soupravy mají jezdit bez strojvedoucích.

Hodnocení článku je 98 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Dopravní podnik hl. m. Prahy

Štítky metro, doprava, stavba, Praha, Dopravní podnik hl. m. Prahy, Petr Witowski, Inženýring dopravních staveb a.s.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dopravní podnik odmítá ohrožení stavby metra D. Nenecháme se vydírat, říká Witowski  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.