Počasí dnes7 °C, zítra8 °C
Sobota 20. dubna 2024  |  Svátek má Marcela
Bez reklam

Praha chystá další úpravy Smetanova nábřeží, které by omezilo provoz aut

Praha začne připravovat projekt rozšíření chodníku a vytvoření pásu pro cyklisty na západní straně Smetanova nábřeží, které by znamenalo nutnost omezit průjezd automobilů. Novinářům to dnes řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Město nedávno dokončilo úpravy východní strany, které se zatím obešly bez omezení aut. O omezení tranzitu na nábřeží se debatuje roky, i přes řadu deklarací se je zatím prosadit nepodařilo.

Rozšíření chodníků, vytvoření pásu pro cyklisty a doplnění stromů by v budoucnu mohlo čekat i druhou stranu nábřeží

Magistrát na Smetanově nábřeží koncem června dokončil úpravy, při kterých nechal výrazně rozšířit chodník na jeho východní straně, vybudovat pás pro cyklisty, vysadit stromořadí a upravit tramvajové zastávky. Zastávka Karlovy lázně je nově obousměrná a zastávka Národní divadlo u Hollaru se přesunula na úroveň Žofína, kde tak nyní tramvaje staví v obou směrech.

Rozšíření chodníků, vytvoření pásu pro cyklisty a doplnění stromů by v budoucnu mohlo čekat i druhou stranu nábřeží, které by podle Scheinherra mělo sloužit v první řadě chodcům, cyklistům a tramvajím. Znamenalo by to však zrušení vozovky a nutné omezení či úplný zákaz průjezdu aut po nábřeží, uvedl náměstek.

Budoucnost záměru bude záviset mimo jiné na výsledku podzimních voleb a složení nového vedení města. „Začneme připravovat projekt a já věřím, že se v následujících letech najde politická shoda, aby ten projekt byl realizován," řekl Scheinherr. Dodal, že nyní se dokončují úpravy ulice Karolíny Světlé, na nové zastávky přibudou odjezdové panely a na podzim chce město rozšířit tramvajový ostrůvek na Staroměstské.

Smetanovo nábřeží v novém je zkolaudováno. Má nové stromy i cyklopás

Rekonstrukce Smetanova nábřeží, která začala v dubnu, byla úspěšně zakončena kolaudací. Na rušné ulici vysázeli nové stromořadí, vydláždili cestu cyklistům a přidali mobiliář.

Stromy mají velký prostor pro kořeny a v podzemí jsou propojeny mezi sebou

Z již uskutečněných úprav na východní straně nábřeží náměstek zmínil například 17 nových stromů druhu jerlín japonský, které jsou podle něj pro pražské podmínky vhodné a schválili je i památkáři. Chodník kolem nich je nakloněn, takže ke kmenům svádí dešťovou vodu. „Stromy mají velký prostor pro kořeny a v podzemí jsou propojeny mezi sebou," dodal Scheinherr.

Zatím v Praze unikátní je podle něj i pás pro cyklisty, který není vyasfaltovaný, ale vytvořen z těsně skládané dlažby, která je beze spár a neklouže. Ředitel Institutu plánování a rozvoje (IPR) Ondřej Boháč upozornil i na první pražský takzvaný sražený obrubník, který má zkosenou hranu. „Doufám, že není poslední, protože významně přispívá k bezpečnosti cyklistů," řekl.

Scheinherr doplnil, že obdobné úpravy ke zlepšení situace pro chodce, cyklisty a cestující MHD letos město uskutečnilo i na Rašínově a Masarykově nábřeží.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto IPR, PID, Jan Malý

Štítky doprava, stavby, Smetanovo nábřeží, Praha, cyklista, Adam Scheinherr, chodník, projekt, Praha sobě, Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy, Národní divadlo v Praze, Karolina Světlá, Ondřej Boháč

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Praha chystá další úpravy Smetanova nábřeží, které by omezilo provoz aut  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.