Počasí dnes11 °C, zítra10 °C
Úterý 16. dubna 2024  |  Svátek má Irena
Bez reklam

Silničáři při opravě Barrandovského mostu poprvé užili speciální beton

Při rekonstrukci pražského Barrandovského mostu silničáři poprvé v České republice použili speciální ultra vysokohodnotný beton, který mostní konstrukci zajistí delší životnost, větší únosnost a zároveň ji lépe ochrání před zatékáním vody.

Na technologii ukládky betonu, který trval několik týdnů, spolupracovala Technická správa komunikací s ČVUT Fakultou stavební, firmou TBG Metrostav a stavební společností Freyssinet. 

„K použití tohoto speciálního betonu jsme společně se zhotovitelem, firmou Porr, přistoupili při hledání nejlepšího technického řešení pro vyrovnání nivelety Barrandovského mostu. Při frézování asfaltových vrstev vozovky mostu bylo objeveno místo obvyklé tloušťky vozovkového souvrství zhruba 15 centimetrů na některých místech až 32 centimetrů asfaltu. Těch 17 centimetrů asfaltu navíc, který velmi negativně přitěžuje most bylo, nutno něčím nahradit," řekl ČTK místopředseda představenstva Technické správy komunikací Josef Richtr.

KOMENTÁŘ: Dopravní peklo se nekoná. Bitvu o Barranďák vyhrávají řidiči

Měl to být týden dopravního kolapsu a start dopravního pekla. Začátek oprav Barrandovského mostu však k velkému zklamání opozice i médií žádné drama nepřinesl. Auta jedou plynule, řidiči nešílejí v extrémních kolonách, všechno jde vlastně docela...

Speciální beton je schopen se dokonale spojit s betonem stávající konstrukce a společně tak zajistit ideální přenos zatížení mezi jednotlivými částmi konstrukce. Jeho extrémní pevnost umožňuje odolávat mnohem většímu zatížení ve srovnání s běžným betonem. „Díky tomu se zvýší únosnost a zatížitelnost mostu," dodal Richtr.

Příprava spojení starého a nového betonu se protáhla. Starý beton podle Richtra nevypadal na to, že by měl parametry pro dokonalé spojení. „Nalezení uspokojivého řešení zabralo více než týden, práce také komplikovaly deště. Přísné dodržení technologických postupů zdrželo stavbu v řádech dnů," uvedl Richtr.

Pořizovací náklady jsou proti běžnému betonu vyšší, avšak do budoucna vydrží bez porušení několikanásobně déle, čímž sníží náklady na údržbu a oddálí budoucí rekonstrukci. V současné chvíli Technická správa komunikací a Porr speciální beton používají v jižní části soumostí, následně jej použijí i na zbylých částech mostu.

VIDEO: Opravy Barrandovského mostu pokračují. Dělníci začali bourat nájezd ze Strakonické

Rekonstrukce Barrandovského mostu, která začala v pondělí, pokračuje. Dělníci dnes začali bourat nájezd na most ze Strakonické ulice. V místě je omezena doprava, a tak se ve Strakonické ulici ve směru do centra ráno tvořily kolony od závodiště ve...

V první fázi dělníci začali v květnu odstraňovat vozovku v jižní části jižního mostu a zbourali také nájezdovou rampu ze Strakonické ulice. Na jejím místě vzniká nová rampa. Auta po mostě jezdí v každém směru ve třech jízdních pruzích namísto běžných čtyř.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za všechny roky na 594,5 milionu korun.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Eva Hradilová

Štítky stavby, silnice, Barrandovský most, Technická správa komunikací, beton, Technická správa komunikací hl. m. Prahy, Česko, TBG METROSTAV s.r.o., Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Silničáři při opravě Barrandovského mostu poprvé užili speciální beton  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.