neděle 29. května 2022 Maxim

Hlávkův most se dočká opravy nejdřív v roce 2024. Denně po něm projede skoro 70 tisíc aut

Rekonstrukce pražského Hlávkova mostu by mohla začít v letech 2024 či 2025. Hlavní město nyní zahájilo projekční práce pro získání nutných povolení. Řekl dnes primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Vytížený, zhruba 110 let starý most je ve špatném stavu. Technická správa komunikací (TSK) v uplynulých měsících opravila povrch mostu ve směru z centra a letos na jaře dokončí práce v opačném směru.

Během rekonstrukce bude zachována průjezdnost

„Připravuje se projekt na jeho kompletní rekonstrukci. Nyní jsme na počátku projekčních prací pro územní a stavební a územní řízení na to, aby Hlávkův most mohl být rekonstruován. Já odhaduji, že někdy na konci roku 2024, či v roce 2025 by mohla být rekonstrukce zahájena," řekl Scheinherr.

Opravu mostu chystá magistrát již několik let. Projekt měl připraven v roce 2018, avšak tehdy jej kvůli demolici mostních oblouků odmítli památkáři a práce se tak zbrzdily. „My jsme zjistili přesný stav oblouků a budou moci být zachovány," uvedl náměstek.

Při rekonstrukci nebude most podle náměstka nikdy kompletně uzavřen. „Je ze dvou paralelních mostních konstrukcí. Most bude rekonstruován tak, že provoz bude vždy ze dvou třetin zachován," řekl Scheinherr.

Začala stavba HolKy. Po lávce mezi Holešovicemi a Karlínem se lidé projdou už na začátku příštího roku

Mezi Prahou 7 a Prahou 8 se ode dneška staví nový most. Štvanická lávka s neoficiálním názvem HolKa propojí Bubenské a Rohanské nábřeží. Povede také přes ostrov Štvanice, kam mají zatím lidé přístup jen z Hlávkova mostu nebo v letních měsících...

Každý den tu projede skoro 70 tisíc aut

Most, který je součástí severojižní magistrály, má od loňska ve směru z centra nový dlážděný povrch. TSK začala loni na podzim pracovat i v opačném směru. Zde by práce měly být dokončeny po zimní přestávce letos na jaře.

Památkově chráněný Hlávkův most složený z několika částí je 13. mostem od jihu Prahy a slouží pro silniční a tramvajovou dopravu. Železobetonový most se stavěl ve dvou etapách v rozmezí let 1909 až 1912, otevřen byl 6. února 1912. O další části se most rozšířil v letech 1958 až 1962. Od svého vzniku nebyl přejmenován. Denně po něm přejede skoro 70 tisíc aut.

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku prosince 2017 spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Město zprovoznilo na původním místě lávku novou. TSK předloni zahájila opravu Barrandovského mostu a v pracích bude pokračovat letos. Delší dobu se chystá oprava Libeňského mostu a ve špatném stavu je také Palackého most. Kromě toho magistrát plánuje stavbu Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a 5 a mluví se také o novém Rohanském mostu, který by propojil Karlín a Holešovice.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři , | Foto Technická správa komunikací Praha

Štítky stavby, most, Hlávkův, doprava, oprava, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.